معاون وزیر عنوان کرد

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به نوسازی مدارس آذربایجان شرقی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه پیگیری پروژه‌های عمرانی شهرستان میانه با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تصمیمات لازم اتخاذ شد بیان کرد ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان شرقی تخصیص داده شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به نوسازی مدارس آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر، در جلسه پیگیری پروژه‌های عمرانی شهرستان میانه اظهار کرد: همه پروژه‌های نیمه تمام خیرساز را با یاری خداوند تکمیل خواهیم کرد و اتمام پروژه های نیمه تمام که از محل منابع ملی شروع شده از اولویت های این سازمان است.

رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پروژه مدرسه زینبیه برای شخص من بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: اتفاق تلخ بمباران مدرسه زینبیه میانه نماد جنایت رژیم بعث و حامیان آنهاست و باید یاد شهیدان دانش آموز را زنده نگه داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: پروژه بازسازی مدرسه زینبیه، پروژه بسیار عظیمی است که حداقل ۱۸ماه برای اتمام آن زمان نیاز است؛ که اگر به پروژه مشارکتی تبدیل شود، طبیعتا زودتر از موعد به مرحله افتتاح خواهد رسد.

رخشانی مهر در ادامه به تشریح اعتبارات سازمان نوسازی مدارس پرداخت و گفت: تا بدین لحظه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی داده شده است.

وی با اشاره به بازدید از پروژه ها و مدارس میانه ،ترکمن چای، کندوان و کاغذ کنان به دعوت نماینده مردم میانه تصریح کرد: پروژه های نیمه تمامی که خیرین سهم خود را انجام داده در مناطق روستایی ۳۰درصد و شهری به ۵۰ درصد به پیشرفت فیزیکی رسیده اند که هرچه سریعتر باید همکاران در تکمیل آنها اقدام کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص پروژه استخر فرهنگیان نیز گفت: امروز دو میلیارد تومان برای تکمیل استخر فرهنگیان تامین کردیم که ظرف هفته ی آینده تخصیص داده می شود و همکاران قول داده اند تا دهه فجر امسال به مرحله افتتاح برسد.

رخشانی مهر در پایان سخنان خود در خصوص کمبود تجهیزات آموزشی نیز یاد آور شد: همواره با مشکل کمبود تجهیزات در تمامی شهرهای کشور مواجه بودیم که برای تامین تجهیزات این شهرستان نیز رقمی را در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار می دهیم تا به مناطق و شهرستان ها نیز تعلق گیرد.

سرانه فضاهای آموزشی میانه 5.4 مترمربع است

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرستان میانه از نظر سرانه‌ فضای آموزشی با میانگین استان برابری می کند،ابراز کرد:سرانه فضای آموزشی شهرستان میانه 5.4 مترمربع است، اما از نظر قدمت مدارس از میانگین کشوری کمی عقب است که در تلاشیم کاستی ها را جبران کنیم.

پیام صدقی در بخش از سخنان خود اظهار کرد: رویکرد سازمان نوسازی مدارس در سال جاری این بوده که سیستم گرمایشی تمامی مدارس را به روز و استاندارد کند و در این راستا تمامی بخاری های نفتی از مناطق دارای زیر ساخت و علمک گاز جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه در زلزله سال گذشته میانه مدرسه تخریبی نداشتیم گفت: در این خصوص مصوباتی شد که اولویت برای ما تجهیزات و بهسازی بود که با پیگیری کارها را به اتمام رساندیم و آنهایی که شدیدا نیازمند بود را بازسازی کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار