اعتراف ائتلاف آمریکایی به قتل بیش از 1400 غیرنظامی عراقی و سوری

تهران (پانا)-ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش امروز اعتراف کرد که بیش از 1400 غیرنظامی عراقی و سوری را در طول شش سال اخیر به قتل رسانده است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اعتراف ائتلاف آمریکایی به قتل بیش از 1400 غیرنظامی عراقی و سوری

به گزارش العالم، ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا که مدعی مبارزه با تروریسم داعش است، امروز در بیانیه ای اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱۴۰۰ غیرنظامی را در عملیات هوایی خود در عراق و سوریه به قتل رسانده است.

این ائتلاف در بیانیه خود مدعی شده است که ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع از خاک عراق و سوریه را از دست داعش آزاد و ۷ میلیون و هفتصد هزار نفر را از سرکوبگری این گروه رها کرده است.

این ادعا درحالی مطرح می شود که به اذعان مقام های عراقی و کارشناسان امنیتی بین المللی فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق و تشکیل سازمان بسیج مردمی «الحشد الشعبی» این کشور سبب شد که گروه تروریستی داعش بعد از سه سال نبرد بی امان شکست خورده و اراضی عراق از اشغال این گروه تروریستی آزاد شود.

پیشتر مقام های آمریکایی از جمله «هیلاری کلینتون» و نیز «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ به صراحت اعلام کرده بودند که داعش ساخته دستگاه اطلاعاتی آمریکاست.

همچنین یک منبع دولت محلی در استان «الانبار» در غرب عراق دو روز پیش گفت که نیروهای آمریکایی برای برهم زدن امنیت از تحرکات بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در این استان چشم پوشی می کنند.

ائتلاف آمریکایی در بیانیه امروز خود اذعان کرد که در ۳۴ هزار و ۹۱۷ حمله هوایی خود در عراق و سوریه از ماه اوت سال ۲۰۱۴ میلادی تا پایان ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی دستکم ۱۴۱۰ غیرنظامی را به ادعای خود، به اشتباه به قتل رسانده است.

ائتلاف آمریکایی درحالی به قتل بیش از ۱۴۱۰ غیرنظامی در عراق و سوریه اعتراف کرده است که برخی نهادهای مستقل بین المللی شمار این قربانیان را بسیار بیشتر از این تعداد دانسته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار