برگزاری کارگاه کاربرد خوشنویسی در طراحی حروف در شیروان

شیروان(پانا)- کارگاه کاربرد خوشنویسی در طراحی حروف با حضور جمعی از فارغ التحصیلان ممتاز انجمن خوشنویسان ایران در محل دفتر این انجمن در شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه کاربرد خوشنویسی در طراحی حروف در شیروان

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: یادگیری "سواد بصری" در هنرهای تجسمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و موجب تقویت روحیه خلاقیت در هنرجویان می شود.

علی رحیمی افزود: در مسیر آموزش برای پرورش هنرجویانی هنرمند و خلاق، بسنده کردن به شیوه های آموزشی سنتی کفایت نمی کند، و از سویی با توجه به گسترش تکنولوژی و دانش و اطلاعات، هنرجویان نیازمند شناخت و تامل بیشتر با سایر شاخه های هنری هستند تا برای رسیدن به نقطه مطلوب زمان کمتری را سپری نمایند.

وی در ادامه اظهار کرد: در این راستا انجمن خوشنویسان شعبه شیروان در جهت افزایش کیفیت آموزشی در سال جاری، کارگاه های آموزشی را با همکاری هنرمندان هنرهای تجسمی و اساتید دانشگاهی، پیش بینی کرده است که کارگاه "کاربردخوشنویسی درطراحی حروف" از جمله آنهاست که توسط مرضیه محمد زاده خوشنویس و مدرس دانشگاه مورد نقد وبرسی قرار گرفت.

رحیمی گفت: این کارگاه با بحث پیرامون تاریخچه مختصر در خصوص چگونگی ابداع خط آغاز شد و سپس به نحوه ارتباط خط نستعلیق با فونت فارسی در رابطه با فونت و تایپ فیس به کار خود ادامه داد و در پایان، اصول اولیه طراحی حروف با استفاده از ریشه خطوط بحث وگفتگو شد و در نهایت کارهای عملی در این خصوص مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

لازم به یادآوری است که کارگاه کاربرد خوشنویسی در طراحی حروف در محل انجمن خوشنویسان شیروان واقع در خیابان شفای ۵ پلاک ۴۷ برگزار گردید.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار