معاون پارلمانی رییس جمهوری درگذشت حجت‌الاسلام نقوی را تسلیت گفت

تهران (پانا)- معاون پارلمانی رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید قاضی نیاز نقوی، نائب رییس وفاق المدارس شیعه پاکستان را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۴۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پارلمانی رییس جمهوری درگذشت حجت‌الاسلام نقوی را تسلیت گفت

به گزارش روابط عمومی معاونت امور پارلمانی رییس جمهوری، در متن پیام «حسینعلی امیری» که روز جمعه منتشر شد، آمده است: خبر وفات عالم جلیل القدر، مجاهد عرصه‌های قضاوت و داوری، برادر و دوست قدیمی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا «سید نیاز حسین نقوی» رحمت الله علیه و نایب رییس کمیسیون ملی همبستگی پاکستان بسیار متاثرکننده بود.

در ادامه این پیام آمده است: آن عزیز عمر با برکت خود را برای خدمت به اسلام و انسانیت گذراند و وحدت و اخوت مسلمانان برای ایشان یک اصل مهم و اساسی بود و به همین دلیل یکی از تلاشگران عرصه تقریب مذاهب محسوب می‌شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه آن محروم به همراه اخوان و عنایت مراجع معظم تقلید بیش از چهارصد حوزه علمیه در جهان تاسیس کرد، یادآور شد: این تلاش سبب شد با مرکزیت جامعه المنتظر لاهور، پرچم اسلام عزیز در سراسر جهان به اهتزار درآید.

امیری، مرحوم نقوی را در عرصه قضا و داوری به عنوان حاکم شرع، مجهادی پرتلاش دانست و تصریح کرد: خدمات ارزنده آن بزرگوار در قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا اواخر دهه هفتاد در استان‌های قم، لرستان و خوزستان فقط بخشی از تلاش خالصانه و شایسته‌ای است که می‌توان از آن نام برد.

وی در ادامه پیام خود اخلاق نیک، تواضع، فروتنی، نوع دوستی توجه به حقوق متهمان و مراجعان در دادگاه و دستگیری از نیازمندان را از جمله خصایل حجت الاسلام نقوی برشمرد و گفت: دیگر حسنات و محسنات از ایشان شخصیتی محبوب ساخته بود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، ملت ایران، علمای پاکستان و خانواده و فرزندان آن مرحوم خاطرنشان کرد: این ضایعه را بالاخص به برادر ایشان حضرت آیت الله حاج «سیدحافظ ریاض حسین نقوی» تسلیت عرض کرده، از درگاه خداوند سبحان برای مرحوم علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، قاضی نیاز نقوی که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان امیرالمومنین (ع) قم بستری بود، روز گذشته هشتم آبان ماه دارفانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار