سی ان ان: ترامپ راه دشواری برای پیروزی در انتخابات دارد

تهران (پانا) - شبکه تلویزیونی سی ان ان در تحلیلی از وضعیت آرای الکترال (هیات گزینشگران) نوشت که بدون ۲۹ آرای الکترال ایالت فلوریدا ترامپ حتی بر فرض پیروزی در ایالت‌های دموکرات، بازهم قادر به جمع‌آوری حدنصاب ۲۷۰ آرای الکترال نخواهد بود و راه بسیار دشواری برای پیروزی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۳۴۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
سی ان ان: ترامپ راه دشواری برای پیروزی در انتخابات دارد

به گزارش ایرنا، سی ان ان در تحلیل خود آورده است، اکنون ایالت‌های جرجیا، کارولینای شمالی، اوهایو، آیوا و مین از جمله ایالت‌های مردد بین دموکرات‌ها و جمهوریخواه دراین دور از انتخابات به شمار می‌روند.

این رسانه آمریکایی خاطرنشان کرد با در نظرگرفتن وضعیت فعلی ایالت‌های آمریکا از لحاظ دموکرات و جمهوریخواه بودن و اینکه بایدن تاکنون توانسته باشد ۲۹۰ آرای الکترال و ترامپ نیز ۱۶۳ رای الکترال کسب کرده باشند، آنگاه باید به وضعیت ۲۹ رای الکترال ایالت فلوریدا پرداخت.

شبکه سی ان ان افزود: چنانچه بایدن در ایالت فلوریدا برنده شود و بتواند ۲۹ رای الکترال را تصاحب کند آنگاه شمار مجموع الکترال وی به ۳۱۹ آرا خواهد رسید.

سی ان ان در ادامه خاطرنشان کرد، حال چنانچه ترامپ بتواند در مابقی ایالت‌های مردد همچون جرجیا، کارولینای شمالی، اوهایو، آیوا و مین پیروز شود و آنگاه بتوان آرای برخی از ایالت های متمایل به دموکرات همچون ایالت‌های نوادا، آریزونا و پنسیلوانیا را هم به دست بیاورد، درنهایت وضعیت آرای الکترال دو نامزد بدین صورت خواهد بود، بایدن به ۲۸۲ آرای الکترال و ترامپ نیز به ۲۵۶ رای الکترال دست خواهند یافت، بازهم بایدن ۲۶ رای بیشتر خواهد داشت.

تحلیلگر سی ان ان در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ قادر به جبران آرای لازم برای رسیدن به حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال خواهد بود، خاطرنشان کرد که پاسخ منفی است.

بر اساس نظرسنجی این شبکه خبری، بایدن در ایالت فلوریدا با ۴۶درصد در برابر ۴۳ درصد ترامپ از وی پیشتاز است.

همچنین تارنمای خبری هیل در نظرسنجی اختصاصی خود از پیشتاری بایدن نسبت به ترامپ در ایالت فلوریدا با سه درصد اختلاف خبر داد، هیل در نظرسنجی مشترک خود اعلام کرد که بایدن درایالت فلوریدا با ۵۰ درصد در مقابل ۴۷ درصد ترامپ پیشتاز است و سه درصد باقی مانده همچنان بین دو نامزد مردد مانده‌اند.

بنابر قوانین موجود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد پیروز در واقع با رای مستقیم مردم یا به عبارتی «آرای مردمی» انتخاب نمی‌شود، بلکه با پیروزی در هر ایالت که با رای مردم تعیین می‌شود، هر نامزد تعداد آرای الکترال تعیین شده برای آن ایالت را تصاحب می‌کند.

نامزد پیروز درانتخابات ریاست جمهوری باید از مجموع ۵۳۸ آرای الکترال بتواند حدنصاب ۲۷۰ رای را به دست آورد، دراین میان ایالت های کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا به ترتیب با ۵۵، ۳۸ و ۲۹ بالاترین آرای الکترال را نسبت به سایر ایالت‌های آمریکا دارا هستند.

بنابر آمار «یو.اس الکشن پراجکت» تاکنون بیش از ۸۲ میلیون آمریکایی آرای خود را در انتخابات زودهنگام به صندوق ها ریخته اند، از این تعداد بیش از ۲۸ میلیون و ۳۷۰هزار ارای حضوری و بالغ بر ۵۳ میلیون و ۶۶۰ هزار آرا پستی بوده است.

انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان ماه به پایان می‌رسد. تعداد واجدین شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای در سراسر آمریکا، ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر اعلام شده است که اگر تنها شرایط سنی بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شود این رقم به ۲۵۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۸ نفر می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار