فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران وارد ایروان شد؛

عراقچی: ابتکار جمهوری اسلامی ایران، صلح پایدار در منطقه است

تهران (پانا) - سیدعباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
عراقچی: ابتکار جمهوری اسلامی ایران، صلح پایدار در منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عراقچی بعد از پایان مذاکرات با «آندری رودنکو» نماینده ویژه روسیه در امور قره‌باغ و «سرگئی ریابکوف» همتای روسی خود در امور برجام، هنگام ترک مسکو گفت: طرح تهران درباره مناقشه قره‌باغ را که بر مبنای اصول انسان دوستانه و توجه به خواست‌های طرف‌های درگیر تهیه شده را پیشنهاد داده‌ایم و منتظر دریافت پاسخ از طرف‌های مناقشه می‌مانیم.

فرستاده رئیس‌جمهوری ایران در بدو به ایروان نیز با بیان اینکه مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، افزود: قرار است با مقام‌های ارمنستانی هم‌ درخصوص یافتن راه حلی برای صلح، مذاکره کنیم.

او گفت: اکنون زمان بسیار حساسی است و هر چه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم‌گیری و مسیری برای صلح باز شود.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است، گفت: از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می‌کنند و موضع ما همواره موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری افزود:‌ در این بحران ما به یک سری اصول بین‌المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می‌تواند در مسیر صلح بکار گرفته شود بخصوص برای یک صلح پایدار.

عراقچی گفت:‌ ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می‌دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار