پرونده تخلف برای آفرود سواران مُخرب محیط زیست اصفهان تشکیل می‌شود

تهران ( پانا) - رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی اصفهان هشدار داد: مجوز فعالیت آفرود سواران مُخرب محیط زیست یا حیوان آزاران در استان، باطل و برای آنها پرونده تخلف تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۴۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پرونده تخلف برای آفرود سواران مُخرب محیط زیست اصفهان تشکیل می‌شود

به گزارش ایرنا، احمد بازوبندی با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعقیب یک کَل وحشی توسط آفرود سواران در منطقه گردشگری مرنجاب آران و بیدگل استان اصفهان که منجر به تلف شدن این حیوان شد، افزود: این آفرودسوار از استان نبوده و در چند سال گذشته هم مواردی مانند تخریب محیط زیست و از بین بردن حیوانات به بهانه تفریح از سوی ورزشکاران هیات اصفهان سر نزده است.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب زدن به موجوداتی که ما محیط زندگی آنان را برای طبیعت‌گردی و تفریح خود انتخاب کردیم، ضروریست لذا برخورد هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی اصفهان با مُتخلفان جدی خواهد بود و معرفی به نهادهای ذیربط بویژه سازمان محیط زیست هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی اصفهان ادامه داد: تاکنون سعی شده که فرهنگ حفاظت از محیط زیست بین آفرودسواران اصفهان اشاعه یابد و حتی در ماه‌های گذشته موضوع جمع‌آوری زباله و توزیع کیسه زباله بین گردشگران در کویر انجام شد.

بازوبندی با بیان اینکه سفرهای تفریحی آفرودسواران منوط به اخذ نامه و نوعی مجوز است، خاطرنشان کرد: هرگونه گزارش مبنی بر رعایت نکردن اصول حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی مشمول معرفی به کمیته انضباطی خواهد بود.

روز گذشته کلیپی در شبکه‌های اجتماعی از تعقیب یک کل وحشی توسط آفرود سواران در منطقه گردشگری مرنجاب آران و بیدگل واقع در شمال شرقی استان اصفهان منتشر شد که تلف شدن این حیوان بر اثر جراحات ناشی از دویدن بیش از حد را در پی داشت و این امر نیز جریحه دار شدن افکار عمومی و اعتراض حامیان حقوق حیوانات را در پی داشت.

بر اساس گفته‌های کارشناسان سازمان محیط زیست، این حیوان وحشی از ارتفاعات به پایین آمده و در مسیر یک دستگاه خودروی دو دیفرانسیل آفرود(بیراهه نورد) قرار گرفته بود و بر اساس آنچه در فیلم دیده می‌شود سرنشینان خودرو برای تفریح بر روی رملزارهای کویر مرنجاب حیوان در حال فرار را تا زمان خستگی کامل و از پا درآمدن تعقیب کرده‌اند.

انتشار کلیپ نامبرده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سبب اعتراض شمار زیادی از طرفداران محیط زیست، حامیان حقوق حیوانات و کابران فضای مجازی شد تا حدی که آنان خواهان ساماندهی ورود گردشگران به مناطق طبیعی و ممانعت از ورود خودروهای آفرود به این مناطق شدند.

کارشناسان بر این باورند که ورود بی‌ضابطه خودروهای آفرود یا بیراهه نورد به مناطق کویری و شنزارهای کشور به تخریب پوشش گیاهی، نابودی زیستگاه وحوش و جانوران و برهم خوردن اکوسیستم این مناطق منجر می‌شود.

استان اصفهان بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

مرنجاب در ۵۰ کیلومتری شمال شرق مرکز شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری شمال استان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار