نگاهی به ویژه برنامه های رادیو نمایش هفته وحدت

تهران (پانا) - رادیو نمایش با پخش سریال ها و برنامه های متنوع رادیویی ، فرا رسیدن هفته وحدت را گرامی می دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به ویژه برنامه های رادیو نمایش هفته وحدت

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش ، «بر بلندای تپه حب»، «خورشیدمهر»، «ستاره خلقت» و «امین کاروان» عناوین سریال هایی هستند که به مناسبت هفته وحدت از رادیو نمایش پخش می شوند.
زمان پخش و موضوع سریال ها به شرح زیر است:
«بر بلندای تپه حب» با محوریت وحدت میان شیعه و سنی
داستان این نمایش درباره دختری به نام بافیه است که علیرغم مخالفت های همسرش تصمیم می گیرد برای دفاع از سرزمین و جنگ با داعش به سرکردگی گروهی خود جوش به شهر حمص برود و در این مسیر اتفاقاتی می افتد.
مریم تاجیک نویسنده نمایش رادیویی «بر بلندای تپه حب» درباره نگارش این اثر گفت : وقتی اسم هفته وحدت می آید اولین چیزی که به ذهن خطور می کند اتحاد مسلمانان جهان است .بعد از آن تصمیم گرفتم درباره مبارزات مسلمانان در کنار هم برای مبارزه با داعش در جنگ سوریه بنویسم که در این خصوص به خبرهای منتشر شده در این خصوص مراجعه کردم و در نهایت داستان این نمایشنامه رادیویی در ذهنم شکل گرفت.
وی در خصوص نوشتن نمایشنامه های مناسبتی برای رادیو افزود : بهتر است برای نوشتن نمایش های مناسبتی ، سعی کنیم قصه را از شعار زدگی دور کنیم و در درون مایه قصه به آن موضوع بپردازیم تا شعاری نباشد و به دل بنشیند.
«بر بلندای تپه حب» با هنرنمایی رضا عمرانی ، نازنین مهیمنی و فریبا طاهری از روزشنبه ساعت 8:45 دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش می رود و ساعت 20:15 دقیقه تکرار آن است .
این نمایش رادیویی به کارگردانی محمد پورحسن ، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا ، افکتوری نازنین حسن پور و صدابرداری فرزاد شریفی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است .

نمایش رادیویی «ستاره خلقت» در ستایش میلاد پیامبر اکرم «ص»
سریال رادیویی«ستاره خلقت» به نویسندگی سوگند عباسی و کارگردانی حمید منوچهری به داستان نذر حضرت عبدالمطلب و ولادت باسعادت حضرت پیامبر اکرم «ص » می پردازد.
این نمایش رادیویی با هنرنمایی صفا آقاجانی، مهرداد عشقیان، سلمان خطی، عباس توفیقی، علی زرینی و احمد گنجی از روز شنبه تا پنج شنبه ساعت 18:00 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

سریال رادیویی «خورشید مهر»
داستان آشنایی پیامبر اکرم «ص» با حضرت خدیجه «س»
این سریال رادیویی به نویسندگی محمد محمودی داستان زندگی حضرت خدیجه (س) است که به تهیه‌کنندگی بابک صفی‌خانی و کارگردانی محمد پورحسن تولید شده است.
رحمان باقریان، فریبا متخصص، ماندانا اصلانی، محمد یگانه، عباس توفیقی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
این سریال نمایشی رادیویی به گویندگی احمد گنجی، صدابرداری رضا طاهری، افکتور محمدرضا قبادی فر از روز شنبه ساعت 15:30 از رادیو نمایش پخش می شود.
سریال رادیویی «امین کاروان»
داستان تحقیق دو مرد یهودی درباره رسالت پیامبر
سریال رادیویی «امین کاروان» به نویسندگی اکبر خوردچشم و کارگردانی امیر زنده دلان درباره تحقیق ۲ مرد یهودی در مورد رسالت پیامبر (ص) است که ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو نمایش پخش می شود.
همچنین بر اساس این گزارش ،برنامه رادیویی« بخوان به نام پروانه» به تهیه کنندگی پگاه عموزاده، دوازدهم آبان ماه با آیتم هایی شاد و متنوع به استقبال ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم «ص» و امام جعفر صادق«ع» می رود.
سیزدهم آبان ماه نیز ویژه برنامه «جشن مهربانی» به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان و با محوریت ولادت حضرت رسول «ص» و امام جعفرصادق«ع» از ساعت 18:30 از رادیو نمایش پخش می شود که در آن برندگان مسابقه «نقش قلم » نیز معرفی خواهند شد.
همچنین برنامه رادیویی «مستند راوی » به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی از شنبه تا چهارشنبه ، ساعت 16:00 از رادیو نمایش پخش می شود به بررسی فیلم هایی در مورد وحدت میان شیعه و سنی و حضرت رسول اکرم «ص» می پردازد.
برنامه رادیویی «استودیو هشت»به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی نیزبه همین مناسبت ،ساعت 18:30 از رادیو نمایش پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار