توسعه ارتباطات پارلمانی ایران و ویتنام نقش موثری در گسترش تعاملات دارد

تهران (پانا) - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ویتنام می گوید توسعه ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور نقش موثری در تسهیل و گسترش تعاملات دو کشور در سایر بخش­‌ها بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه ارتباطات پارلمانی ایران و ویتنام نقش موثری در گسترش تعاملات دارد

به گزارش خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی روز چهارشنبه در دیدار نگوین مان­ هی­ بن سفیر ویتنام در تهران در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوسیالیستی ویتنام اظهارکرد: توسعه ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور به ویژه میان گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های تخصصی، نقش موثری در تسهیل و گسترش تعاملات دو کشور در سایر بخش­‌ها بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از توانمندی‌­های دو کشور، به توسعه هرچه بیشتر همکاری­‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و علمی کمک خواهد کرد.

رحیمی جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: مردم ایران و ویتنام با مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا و متحدانش، استقلال و آزادگی خود را حفظ کرده و به الگویی برای سایر کشورهای جهان مبدل شده­‌اند.

نماینده مردم تربت­ جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی این دیدار نسبت به توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و ویتنام در سایه تلاش و اهتمام نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی تأکید کرد.

نگوین مان‌­‌ هی ­بن سفیر ویتنام در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات فی‌مابین در عرصه‌های مختلف گفت: همکاری‌­های پارلمانی در شناسایی راه‌­های گسترش تعاملات و رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری­‌های فیمابین نقش بسزایی دارد.

سفیر ویتنام در تهران در ادامه افزود: توسعه مناسبات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان، در سیاست خارجی کشورش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نگوین مان‌­هی­‌بن در این دیدار بر ضرورت همکاری­‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، علمی، دانشگاهی و صنعتی تاکید کرد.

در این دیدار مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده مردم شهربابک؛ مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان؛ روح الله عباسپور نماینده مردم بویین ­زهرا و آوج و حسین گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا حضور داشتند و به تبادل نظر پیرامون کمک به توسعه همکاری‌­های دوستانه فیمابین پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار