آزمون مجازی مهارت آموزان ماده 28 در آذر ماه برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از برگزاری آزمون مجازی مهارت آموزان ماده 28 از طریق سامانه LMS در آذر ماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آزمون مجازی مهارت آموزان ماده 28 در آذر ماه برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، نشست مشترک نمایندگان حوزه های ریاست، حراست، مرکز هوشمندسازی و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و همچنین کارشناسان فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان ماده 28 در آذر ماه سال جاری، در محل دفتر معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، رضا کچوئیان با اشاره به شیوع ویروس کووید 19 و وقفه پیش آمده در راستای برگزاری کلاس ها و آزمون های حضوری دانشگاه های سراسر کشور، برگزاری آزمون اصلح سال جاری مهارت آموزان را از دغدغه‌های مهم دانشگاه فرهنگیان برشمرد و تصریح کرد: اتخاذ همه تدابیر لازم امنیتی برای برگزاری و سلامت آزمون از اهم وظایف دانشگاه به شمار می رود.

کچوئیان، تناسب آزمون مهارت آموزان با ارزیابی و سنجش اهداف مد نظر و همچنین میزان اعتبار آزمون را از مباحث مهم در راستای برگزاری آزمون مجازی اصلح، عنوان کرد و گفت: هدف اصلی برگزاری آزمون اصلح، تلاش مهارت آموز برای کسب گواهینامه صلاحیت حرفه معلمی، تثبیت حضور وی در کلاس درس و تسریع روند تبدیل وضعیت وی در عرصه آموزش و پرورش است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، برگزاری بخش کتبی آزمون مهارت آموزان ماده 28 را به صورت مجازی و از طریق سامانه LMS دانشگاه فرهنگیان دانست و اظهار کرد: کاملا بدیهی است که در آزمون های مجازی، کنترل کامل بر رفتار مهارت آموز وجود نداشته و نمی‌توان با اطمینان صد درصد از سلامت برگزاری آزمون‌ سخن گفت، اما در تلاش اتخاذ روش‌هایی برای به حداقل رساندن خطای ممکن در آزمون پیش رو هستیم.

این مقام مسئول، در ادامه با تاکید بر سناریو محور بودن عمده سئوالات آزمون آذر ماه مهارت آموزان ماده 28 با اشاره به حاکم شدن استرس و فشار به مهارت آموز به هنگام برگزاری آزمون تصریح کرد: در صدد هستیم زمان مورد نیاز برای آزمون طوری تنظیم شود که مهارت آموز موفق به پاسخ دادن به موقع به همه سئوالات طراحی شده باشد.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از آزمون اصلح به عنوان شاخص مهم ارزیابی مهارت آموز و اعتبار سازمان یاد کرد و گفت: ارتقای فعالیت‌های دانشگاه در حوزه ارزیابی و تضمین کیفیت، افتخاری مهم برای مجریان اصلی سیاست گذار در سازمان مرکزی است.

در ادامه این نشست، گروه هماهنگی متشکل از نمایندگان حوزه های مختلف دانشگاه و کارشناسان فناوری وزارت آموزش و پرورش، نظر خود را در خصوص نحوه طراحی سئوالات آزمون و چگونگی اجرا و اعلام نتایج عنوان و مقرر شد در اسرع وقت با مشخص شدن کارگروه های تخصصی مرتبط با این گروه، تا زمان اعلام نهایی نتایج آزمون، جلسات مستمر برگزار و نمایندگان کارگروه حاضر در جلسات، دیگر اعضاء را از نتایج مباحث اعضای کارگروه مرتبط مطلع کنند.

کچوئیان، زحمات همه همکاران خصوصا در حوزه های حراست و مرکز هوشمندسازی را قابل تقدیر خواند و افزود: اتخاذ تدابیر صحیح، شناخت شرایط و برنامه ریزی دقیق از مهم ترین اقدامات دانشگاه برای برگزاری هر چه بهتر آزمون جامع مهارت آموزان و تضمین کیفیت این آزمون است.

وی، در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این آزمون، شاهد حضور و فعالیت مهارت آموزانی اصلح و برگزیده به عنوان معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار