وزیر بهداشت: واکسن ایرانی کرونا از هفته‌های آینده وارد فاز انسانی می‌شود

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت واکسن ایرانی کرونا از هفته‌های آینده وارد فاز انسانی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: واکسن ایرانی کرونا از هفته‌های آینده وارد فاز انسانی می‌شود

سعید نمکی درباره وضعیت تولید واکسن کرونای ایرانی توضیح داد: این واکسن در 3 مورد از حدود ۱۲ موردی که بر روی آنها کار می‌شد به نتیجه خوبی رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: واکسن کرونا از هفته‌های آینده نیز وارد فاز انسانی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تا اوایل سال آینده و شاید هم زودتر بتوان خبر خوش ساخت واکسن را داد و مراحل اعلام و ثبت در سازمان بهداشت جهانی نیز در حال انجام است.

نمکی گفت: ان شاءلله بتوانیم این خبر را به عنوان یک مژده بسیار دلگرم کننده به مردم بدهیم و غرور ملی تقویت شود که ما پا به پای بزرگ‌ترین تولید کنندکان واکسن کرونا گام برمی‌داریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حال واردات سه میلیون تست‌های رپید یا سریع از کره جنوبی هستیم، این تست‌ها که بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه جواب می‌دهد و نیاز به دستگاه ندارد. البته کار ساخت داخلی این نوع تست نیز خوشبختانه تمام شده است و آنها را نیز به بازار خواهیم آورد تا روزی ۱۰۰ هزار تست را به عنوان موفق ترین روش در تشخیص زودرس انجام دهیم.

وی گفت: با همکاری عزیزان در وزارت ارتباطات ردیابی این افراد تحت شبکه خواهد بود تا موارد مثبت شناسایی شده نتوانند با جابه‌جایی، دیگران را مبتلا کنند. این کار عظیم به ما این مهلت را می‌دهد که در یک ماه آینده بتوانیم به شدت در کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار