سه لایحه مهمی که مجلس اعلام وصول نمی‌کند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت تاکنون ۶۷ لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم که الان در مجلس شورای اسلامی است عمده این لوایح مسائل مربوط به معیشت، اشتغال و تولید است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سه لایحه مهمی که مجلس اعلام وصول نمی‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: ما تاکنون ۶۷ لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم که الان در مجلس شورای اسلامی است عمده این لوایح مسائل مربوط به معیشت، اشتغال و تولید است. البته در حوزه‌های دیگر سیاسی، اجتماعی هم لوایح مهمی از جمله لایحه جامع انتخابات را تقدیم مجلس کردیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری افزود: سه تا از این لوایح، دوفوریتی هستند. مانند لایحه ارتقای نظام سلامت اداری مالی که یک لایحه‌ای بسیار مهم در جهت ارتقای سلامت نظام اداری و مالی نظام جمهوری اسلامی بسیار کارگشا و مهم است.

امیری خاطرنشان کرد: لایحه مدیریت تعارض منافع از جمله لوایح دوفوریتی است که تقدیم مجلس شده است. این لایحه براساس مطالعات وسیع و تطبیقی تهیه و تدوین شده و کار کارشناسی بسیار مفصلی روی آن انجام گرفته و تاسیس جدیدی در نظام حقوقی و قانون‌گذاری ایران است.

وی یادآور شد: لایحه تعارض منافع به نحوی است که اگر احیاناً مدیری در جایگاهی قرار بگیرد این امکان را به مدیر مربوطه می‌دهد که منافع عمومی را بر منافع سیاسی، قومی و شخصی ترجیح دهد و اصل در مدیریت تعارض منافع ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی، قومی و سیاسی است و لایحه بسیار مهمی است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری عنوان کرد: لایحه دیگری که با دوفوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده لایحه شفافیت است. این لایحه براساس مطالعات بسیار وسیعی در بخش‌های مختلف دولت و کمیسیون‌های دولت انجام گرفته و تهیه و تدوین شده است. لایحه شفافیت کل نظام اداری ایران و تنها مختص قوه مجریه نیست، بلکه قوه قضاییه و قوه مقننه را در یک اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد و هم امکان نظارت را برای دستگاه‌های ناظر سهل‌تر و آسان‌تر می‌کند و هم به نوعی نظارت همگانی و عمومی را برای نظام اداری کشور فراهم می‌کند.

امیری گفت: این سه لایحه لوایح بسیار مهم و اساسی هستند و امیدوارم رییس مجلس و هیات رییسه مجلس هر چه زودتر این سه لایحه که دوفوریتی هستند و ما مدت قابل توجهی است که این لوایح را تقدیم مجلس کرده‌ایم اعلام وصول کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار