نیما رئیسی : بازی در رادیو برایم لذت بخش تر است

تهران (پانا) - نیما رئیسی بازیگر نام آشنای کشورمان که این روزها به عنوان بازیگر رادیویی حضور فعالی در رادیو نمایش دارد ، بازیگری در رادیو را لذت بخش و تأثیرگذار توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نیما رئیسی : بازی در رادیو برایم لذت بخش تر است

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، رئیسی ضمن اعلام این مطلب افزود: اگر بخواهم بین سه ضلع مثلث بازیگری در تئاتر ، رادیو و تصویر ، یکی را انتخاب کنم ، باید بگویم که بازی در رادیو با وجود نمایشنامه های قوی برایم لذت بخش تر است .

وی تأکید کرد : نه تصویر می تواند تا این حد مرا اقناع کند و نه حتی تئاتر برای اینکه میزان دخالت مسائل دیگر در فضای رادیو کمتر است و وابسته به دکوپاژ ، گریم ، لباس ، نور و تدوین نیست و تو زودتر به نتیجه می رسی و احساس می کنی بدون آن بازدارنده ها و اضافه کاری هایی که گریم ، لباس ، نور ، صحنه و سایر عوامل ایجاد می کنند ، این تو هستی که به عنوان بازیگر، اصل مطلب که همان داستان است را روایت می کنی و معتقدم همین روایت داستان از هرچیزی جذاب تر است ، البته که در تصویر هم دکوپاژ خوب ، نور خوب ، گریم خوب و بسیاری مسائل دیگر داستان را جذاب می کند ولی خوب ما از آن بهرمنده نیستیم.

رئیسی یادآور شد: در کار تصویری خیلی کم برایم پیش آمده که گریم و لباس بتواند کمکم کند و بسیار پیش آمده مجبور شوم آن را بپذیرم، اغلب تصویر و تدوین بد رنجم داده چون بازی تو را خراب می کند برای اینکه انتخاب پلان ها و نماها مهم است اما در رادیو داستان متفاوت است و به اینها نیازی نیست و این قضیه باعث می شود که با جان و دل بازی کنی و بدانی که از تلاش و انرژی ات ، نتیجه درستی دریافت می کنی.

در ادامه رئیسی درباره نقش جدیدش در نمایش رادیویی «ضیافت صبحانه» گفت: «ضیافت صبحانه» برداشت آزادی از داستان کوتاه «کباب غاز» اثر محمدعلی جمالزاده است که سارا آقا محمدی آن را به صورت نمایش رادیویی نوشته و داستان آن درباره زن و شوهر جوانی است که به تازگی ازدواج کرده اند و قراراست بنا به دلایل رسم و رسومات عجیب و غریب خانواده زن درهمین دوران کرونا طی مراسم خاصی به خانواده همسر زن ،صبحانه ،کله پاچه بدهند ولی اینکه کله پاچه چه ویژگی هایی باید داشته باشد، ریزه کاری های خنده داری دارد که شنیدنی است .

وی افزود : در این قصه ما یک زن و شوهر محوری داریم که من و خانم بهناز بستان دوست در آن بازی کردیم و آقای افشین سنگ چاپ هم نقش یکی از اقوام دور ما را بازی می کند که خیلی اتفاقی به خانه ما می آید و داستان با حضور او پیچیده می شود ، در حقیقت این سه نفر، قصه را جلو می برند و خانم پریسا مقتدی در نقش مادر عروس ، آقای احمد گنجی در نقش پدرعروس ، آقای بیوک میرزایی در نقش دایی پرابهت خانواده و آقای محمدرضا قلمبر نیز در نقش پسردایی ، نقش های موثری را ایفا می کنند.

رئیسی عنوان کرد : وقتی نمایشنامه را خواندم ،همان یکی دو ورق اول به شدت با آن ارتباط برقرار کردم ،چون دیالوگ های پر کنش ،شیرین و بامزه ای داشت تا حدی که دیالوگ ها و داستان تو رو با خود همراه می کرد و با آن احساس غریبگی نداشتی ، گرچه ما به راهنمایی های آقای قدوسیان اتفاقا تلاش کردیم و نمایشی متفاوت شد.

وی خاطرنشان کرد : با این نقش ارتباط زیادی برقرار کردم و از جمله نقش های جذاب ،دوست داشتنی و متفاوت بود . سرخوشی خاصی که این آدم داشت و ویژگی های موقعیت کمیک شخصیت که شوخ طبع بود اما در موقعیت اسفباری گرفتار شده بود و حالا نمی دانست در این موقعیت شوخی کند یا آن را جدی بگیرد .

رئیسی در پایان گفت : بازی در چند نمایش رادیویی دیگر هم به من پیشنهاد شده که از آن استقبال می کنم و باید بگویم که بازی در نمایش های رادیویی جز کارهایی است که همیشه از انجام دادنش مثل دوبله لذت می برم و بسیار برایم خوشایند است.

گفتنی است ، مجموعه رادیویی شش قسمتی «ضیافت صبحانه»با کارگردانی و تهیه کنندگی ساجد قدوسیان و به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که از رادیو نمایش نیز پخش می شود . این مجموعه رادیویی به نویسندگی سارا آقامحمدی بر اساس داستانی از محمد علی جمالزاده با توجه به نیاز مردم به فضای خنده و شادی در روزهای کرونایی به صورت کمدی موقعیت نوشته شده است و هنرمندانی چون نیما رئیسی، بهناز بستان دوست ، بیوک میرزایی، احمد گنجی، پریسا مقتدی، محمدرضا قلمبرو افشین سنگ چاپ در ان به ایفای نقش پرداخته اند.

«ضیافت صبحانه» به صدابرداری مجید آیینه ، افکتوری محمدرضا قبادی فر از روز شنبه دهم آبان ساعت 22:30 از رادیو تهران پخش می شود و از روز یک شنبه یازدهم آبان ماه ساعت یک بامداد به روی آنتن رادیو نمایش می رود و تکرار آن ساعت 11 ظهر از این شبکه رادیویی است.در انتهای هر قسمت این نمایش نیز اتفاقات پشت صحنه برای شنوندگان پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار