انتشار فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای جشنواره سی و نهم فجر

تهران (پانا) - فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
انتشار فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای جشنواره سی و نهم فجر

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.

در بخشی از متن این فراخوان آمده است: «همه‌گیری ویروس کرونا، ضرورت توجه به آثار نمایشی در قالب‌هایی چون تله‌تئاتر (تئاترهای تلویزیونی) و گزارش صحنه‌ای (ضبط حرفه‌ای آثار اجراشده در تالارهای نمایشی) و عرضه آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی را بیش از پیش برجسته ساخته است. توجه به ارتباط گسترده‌تر با مخاطبان و ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی جدید برای آثار نمایشی از طریق عرضه در این قالب‌ها، ستاد برگزاری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را بر آن داشت تا با مشارکت هنرمندان، بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای را در این دوره از جشنواره برگزار کند. به جز تله‌تئاتر که تولیدات آن با محوریت شبکه‌های مختلف تلویزیونی به انجام رسیده است، این بخش نگاه ویژه‌ای به گزارش صحنه‌ای (ضبط حرفه‌ای آثار اجراشده در تالارهای نمایشی) نیز خواهد داشت.»

با توجه به برگزاری مسابقه تله‌تئاتر برای آخرین بار در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۱۳۸۸)، آثاری که در بازه زمانی اسفند ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۹ تولید و پخش شده باشند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش باشند.

فرآیند تقاضا از طریق سایت جشنواره خواهد بود. اما پیش از آن ضروری است متقاضیان، فایل نمایش را با فرمت DVD بر روی پنج نسخه DVD از طریق پست یا به صورت حضوری به دبیرخانه ارائه نموده و کد رهگیری دریافت کنند. با درج کد رهگیری در سایت جشنواره سایر مراحل ثبت تقاضا انجام می‌گیرد.

آخرین ‌مهلت برای ارسال آثار و انجام فرآیند ثبت نام ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ است.

فایل pdf فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای جشنواره سی و نهم پیوست خبر شده است.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار