مجلس با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا مخالفت کرد

تهران (پانا) - یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا به تصویب مجلس نرسید و براین اساس کلیات این طرح به صورت عادی در نوبت رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مجلس با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا مخالفت کرد

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با پیشنهاد یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستا موافقت نکردند. جلیل رحیمی جهان آبادی که به عنوان نماینده پیشنهاد دهندگان برای دفاع از یک فوریت این طرح سخن می‌گفت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی خدمات شایانی به توسعه روستاها کرده است و امروز روستاها در سطح برخورداری از امکانات نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند اما متاسفانه هیچ متولی ندارند.

وی افزود: ما نسبت به سال‌های ابتدای انقلاب که 70 درصد جمعیت روستایی و 30 درصد جمعیت شهری را داشتیم وضعیت متفاوتی داریم و امروز کمتر از 30 درصد جمعیت کشور در روستاها حضور دارد و پس از انحلال وزارت جهاد سازندگی و ایجاد معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری عملا هیچ متولی در امور روستاها وجود ندارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روستاها محور اقتصاد درون‌زا و اشتغال پایدار هستند و توجه به روستاها می‌تواند اشتغال را با هزینه کم و بهره‌وری بالا در کشور توسعه دهد لذا لازم است یک متولی خاص با توجه به رشد بالای امکانات در سال‌های پس از انقلاب در این مناطق برای روستاها داشته باشیم لذا از همکاران می‌خواهم به فوریت این طرح رأی موافق دهند.

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف فوریت طرح مذکور سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت روستا در اقتصاد و تولید، گفت: ما در سالیان گذشته به کوچک شدن دولت تاکید کردیم اما این طرح موجب اضافه شدن یک وزارت جدید با بار مالی جدید به دولت است.

وی افزود: امروز کشور با مشکلات اقتصادی و تامین نهاده‌های مختلف دامی دست و پنجه نرم می‌کند و مردم شهر و روستا در تامین مایحتاج خود دچار مشکل‌اند و واحدهای تولیدی و کشاورزی و همچنین دامداری‌ها رو به تعطیلی هستند و این یک خطای راهبردی است که ما اولویت حل این مشکلات را رها کنیم و به موضوع دیگری بپردازیم.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در موافقت با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستایی، گفت: وزارت جهاد سازندگی در گذشته مسئول مستقیم وضع روستاها بود اما امروز روستاها به حال خود رها شده و هیچ پاسخگوی واحدی ندارد و تداخل وظایف در این موضوع دیده می‌شود.

وی افزود: اگر سم و کود و نهاده‌های کشاورزی دچار مشکل است به خاطر نبود متولی واحد در این بخش است و اگر می‌خواهیم این مشکل مرتفع شود باید یک جا پاسخگوی واحد داشته باشیم و بدانیم مشکلات روستاییان باید از کجا پیگیری شود لذا فوریت این طرح در شرایط فعلی به شدت احساس می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار