مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با مدیران مناطق۲ و۵ اعلام کرد:

نباید اجازه دهیم آموزش از دست آموزش و پرورش خارج شود

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند،در گفتگوی تصویری با مدیران مدارس مناطق 2 و 5 شهر تهران که با حضور طالبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 وشهبازبیگی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 برگزار شد بر طراحی اطلس آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نباید اجازه دهیم آموزش از دست آموزش و پرورش خارج شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند،در گفتگوی تصویری با مدیران مدارس مناطق 2 و 5 شهر تهران که با حضور طالبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 و شهبازبیگی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 برگزار شد؛ با اشاره به اینکه متناسب با نیاز، شرح وظایف جدیدی را باید برنامه‌ریزی کنیم، اظهار کرد: مشکلات امروز با برنامه‌ریزی‌ها و تجربیات قبلی قابل حل نیست و باید با تلاش و کوشش در راه ایجاد و استفاده از ارتباطات کاری جدید و فناوری؛ مشکلات و موضوعات مختلف را مرتفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: انتظار داریم که در راستای ارتباط با معلمان؛ دانش‌آموزان و اولیا؛ با ابتکار عمل ارتباطات مفید و موثرتری فی مابین مدارس و خانواده ها برقرار شود. زیست بوم جدید اقتضا می کند تا شرح وظیفه جدید طراحی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت افزود: توسعه شبکه شاد یعنی مدیریت متمرکز بر آموزش؛ ما نباید اجازه دهیم آموزش از دست آموزش و پرورش خارج شود. آموزش و پرورش نظارت مستقیم بر آموزش باید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلس آموزشی برای هر مدرسه تدوین شود، ادامه داد: مدیران در خط مقدم تعلیم و تربیت هستید و در هر مدرسه می بایست مشخص شود، دانش آموزان از چه سیستمی برای آموزش استفاده می کنند. در اطلس آموزش باید تعیین شود که چند درصد از دانش آموزان از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می کنند و چه میزان از دانش آموزان باید از بسته های آموزشی و درسنامه بهره مند شوند.

فولادوند با توجه به شرایط پیش آمده با شیوه بیماری کرونا و وضعیت حضور مدیر و معاونین در مدارس خاطرنشان کرد: در هر مدرسه یکی از معاونت‌ها به عنوان معاون فناوری انتخاب شود، زیرا فناوری مهمترین بخش برای برنامه‌ریزی ها است.

وی مدرسه را مرکز فرماندهی و رصد آموزش قلمداد کرد و افزود: آموزش تعطیل بردار نیست؛ مدرسه تعطیلی ندارد و تقاضا دارم با توجه به تلاش ها مراقب ویژه از سلامت دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان به عمل آید. ارتباط با اولیا را از طریق همین شبکه شاد برقرار کنید و خواسته های آنها را به صورت غیرحضوری پیگیری کنید و این تهدید را به فرصت مبدل کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر رعایت دقیق ساعات تدریس کلاس ها آموزش های مجازی گفت: میزان ساعت تدریس ۲۵ دقیقه در ابتدایی و 35 دقیقه در دوره متوسطه رعایت شود و برنامه های ورزشی؛ قرانی، هنر و پرورشی به نحو احسن در برنامه های روزانه و کلاس های مجازی دیده شود زیرا از بیماری واگیر کرونا نگران هستیم ولی متاسفانه عدم تحرک دانش‌آموزان موجب می‌شود تا بیماری‌های غیرواگیر افزایش یابد و اضافه وزن دانش آموزان زمینه بیماریهای دیگر را فراهم می کند.

وی در پایان این نشست تصویری که در بستر شبکه شاد برگزار شد؛ به برخی سوالات مدیران مدارس پاسخ داد و گفت: زحمات و تلاش هایی که فرهنگیان از پانزدهم شهریور کشیده اند و حقوق آنها پابرجاست و حتماً این موضوع پیگیری خواهد شد. همچنین امتحانات دوره ابتدایی به استثنای پایه ششم بر عهده معلمان است و پایه ششم و نهم به صورت حضوری خواهد بود و برخی دروس پایه هفتم و هشتم و یازدهم نیز هماهنگ برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار