مینایی‌پور در مراسم افتتاح جشنواره "دختران امروز خانواده گذر از کرونا":

لزوم توجه ویژه به تعلیم و تربیت دختران به عنوان تربیت‌کننده نسل آینده

تهران(پانا)- مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان ‏ در جلسه هماهنگی اولین جشنواره فرهنگی هنری دختران امروز از لزوم توجه ویژه به تعلیم و تربیت دختران به عنوان تربیت‌کننده نسل آینده یادکرد و بر نقش کلیدی دختران در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه ویژه به تعلیم و تربیت دختران به عنوان تربیت‌کننده نسل آینده

فرحناز مینایی‌پور در این جلسه که با حضور معصومه ابتکار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران برگزار شد گفت: در راستای اهداف دفتر آموزش و پرورش برای فراهم کردن بستر در جهت توسعه شایستگی‌ها و افزایش نقش‌آفرینی دختران دانش‌آموز و همچنین برقراری عدالت جنسیتی و دسترسی زنان و دختران به امکانات و منابع آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی مناسب و توجه دادن برنامه‌ریزان به موضوعات حساس به جنسیت و دسترسی به نظام آموزش و پرورش مبتدی و تفاوت‌های جنسیتی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت زنان ریاست جمهوری کردیم که از طرح ویژه دختران و زنان آموزش و پرورش حمایت می‌کند.

او با اشاره به این که آموزش و پرورش و دختران دانش‌آموز از طرف معاونت ریاست جمهوری مورد توجه ویژه‌ای است، ادامه داد: به تعلیم و تربیت دختران باید توجه خاصی داشته باشیم، چرا که این‌ها مادران آینده ما هستند و علاوه بر اینکه خودشان در جامعه نقش دارند تربیت کننده نسل آینده ما نیز هستند.

مینایی‌پور به امضای این تفاهم‌نامه فیمابین ابتکار و حاجی‌میرزایی اشاره کرد و گفت: پس از مسائل ایجاد شده برسر طرح کتب درسی پیشنهاد برگزاری یک جشنواره خاص برای اولین‌بار برای دختران مطرح شد که مورد حمایت واقع شد و میزبانی برگزاری به شهرستانهای استان تهران واگذارشد.
او با اشاره به بزرگ و مهم بودن این جشنواره بیان کرد: تفاوت این جشنواره با جشنواره های دیگر این است که خاص دختران است و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان با اشاره به نقش کلیدی زنان در مبارزه با ویروس کرونا گفت: چه در امر آموزش و چه در امر سلامت زنان رکن اصلی خانواده و جامعه هستند و شرکت‌کنندگان می‌توانند از این ایفای این نقش کلیدی آثاری تهیه کرده و ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار