مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد:

ارزش صادرات استان اصفهان از یک میلیارد دلار فراتر رفت

اصفهان ( پانا) - مدیرکل گمرکات استان اصفهان عنوان کرد میزان صادرات استان اصفهان، طی ۷ ماهه امسال سه میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۳۷ تن و به ارزش یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار بوده که به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ارزش صادرات استان اصفهان از یک میلیارد دلار فراتر رفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی پژوه اظهار کرد: میزان صادرات استان اصفهان، طی هفت ماهه امسال سه میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۳۷ تن و به ارزش یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار بود که به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

وی افزود: ۱۱۱۰ قلم کالا از گمرکات استان اصفهان در طول هفت ماهه نخست سال جاری صادرات وجود داشته است که عمده آن‌ها، محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۵۰۸ میلیون و ۸۷ هزار دلار و با سهم ۴۸ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۷۷ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار با سهم ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۴۲ میلیون و ۲۷۴ هزار دلار با سهم ۴ درصد، محصولات شیمیایی آلی به ارزش ۳۲ میلیون و ۳۶۲ هزار با سهم ۳ درصد و محصولات لبنی به ارزش ۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار با سهم ۳ درصد بوده‌اند.

کوهستانی با اشاره به اجرای پروتکل های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: محصولات صادراتی استان اصفهان در طی این مدت، به ۸۵ کشور جهان صادر شده است که مهمترین کشورهای هدف صادراتی این به کشورهای عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند است. میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۲۸۸ میلیون دلار، چین ۱۵۰ میلیون دلار، افغانستان ۱۴۶ میلیون دلار، امارات ۱۳۸ میلیون دلار و تایلند ۴۹ میلیون دلار ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار