خنیفر: با کاهش بحران‌ها رسالت سنگینی در حفظ حیثیت کشورمان داریم

تهران (پانا) - به گفته رییس دانشگاه فرهنگیان ما در حفظ حیثیت و تمامیت کشورمان با کاهش بحران‌ها رسالت سنگینی داریم، باید بسیار بیدار و هوشیار باشیم خصوصا در تربیت نسل وفادار و میهن پرست.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: با کاهش بحران‌ها رسالت سنگینی در حفظ حیثیت کشورمان داریم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه آموزشی- توجیهی حراست های دانشگاه فرهنگیان کشور با موضوع مدیریت بحران با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) اخرین سلاسله سرسلسله ائمه، با بیان اینکه او همچون نام محمد و کنیه اش ابوالقاسم است و رازهای غیبتش بما حسرتی است که انشاالله با طلعتش تفسیر خواهد شد، گفت: باور و اعتقاد به غیبت کبری ثمرات بسیار ارزشمندی برای جامعه اسلامی داشته و از عواملی است که باعث شده آیین تشیع به عنوان آیین آرمانخواه با کمترین تنش با سایر فِرق مطرح شود.

خنیفر، با بیان اینکه مفسران تاریخ اسلام بیان کرده اند که سکوت ۲۵ ساله امام علی (ع) مهر تشیع، قیام اباعبدالله زیربنای تشیع و غیبت امام زمان تداوم آن بوده است، خاطر نشان کرد: با شکل گیری مفهوم انتظار، همبستگی و تحمل شرایط دشوار یا همان بحران شیعیان بیشتر شده و عامل انتظار، عامل تحمل شرایط دشوار یا شرایط بحرانی و امید به آینده است.

وی ادامه داد: در شرایط عادی هم بحران وجود دارد، در قرآن نیز آمده انسان در رنج آفریده شده این رنج همان بحران است، انسانی که بحران بیرونی نداشته باشد بحران های درونی اش شروع می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اعتقاد به ظهور منجی حتی پیش از اسلام و ریشه های آن در ایران، اظهار کرد: مفسران و متکلمان اعتقاد به منجی موعود و آمدن حضرت مهدی(ع)، برپایی حکومت نمونه ی عدل گرا را نقطه اشتراک ادیان می دانند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به منجی و ظهور اقا امام زمان(ع) التیامی است بر این بحران ها ابراز امیدواری کرد: به واسطه این امام همام بتوانیم بر بحران های زندگی و سیاسی غلبه کنیم.

خنیفر، در ادامه با اشاره به منابع و ویژگی های برجسته ایران در خاورمیانه و وجود بستر بالقوه برای خودکفایی در کشور، تصریح کرد: پس طبیعی است که این کشور مورد طمع و آز کشورهای دیگر است اگر بحران هم نداشته باشد برای آن بحران سازی می کنند و بدترین نوع بحران ها بحران نگرشی و فکری است که اکنون غرب و دشمنان این کشور در پی آتش افروزی آن هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این بحران ها دست ساز و ذهنی و به صورت مجازی و تخریبی است خاطر نشان کرد: ما نباید با نشر و نقل این شایعات باعث دامن زدن به بحران ها شویم، کسب حقانیت، حقیقت و صحت خبر یش از نقل آن مهم است، این شایعات با هدف بحران سازی، گرفتن امنیت و دامن زدن به آشوب ها و التهاب ها صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به انواع بحران ها، بحران های سیاسی را حاصل ادبیات سیاسی و با اندیشه سیاستمداران، جامعه شناسان و روانشناسان برشمرد و بیان کرد: بدترین نوع بحران ها، بحران در اعتقادات، یاس و تردید و بحران هویتی است که شکل سیاسی و ظاهری دارد و کاملا روانشناختی بر آن کار می شود تا در جایی به ظهور برسانند. ما در حفظ حیثیت و تمامیت کشورمان با کاهش بحران ها رسالت سنگینی داریم، باید بسیار بیدار و هوشیار باشیم خصوصا در تربیت نسل وفادار و میهن پرست.

خنیفر در ادامه به بحران کنونی کرونا در کشورها اشاره و تصریح کرد: کرونا بحران دستساز بشر، بحرانی متفاوت از تمام بحران های سیاسی، اقتصادی و ... است که اهدافی را دنبال می کند، در مدت زمان وجود این بحران در دانشگاه فرهنگیان نیز همکاران حوزه حراست باید در ایجاد آرامش، کنترل اوضاع حضور اساتید کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از بحران اگر قرار باشد از یکسری نسخه ها پیروی کنیم کامل و منطبق با اهداف آن باید عمل شود، گفت: همکاران حراست به عنوان تلاشگران عرصه حفاظت و محافظت از ارزش ها و نظام تعلیم و تربیت باید نسبت به تمهید و کنترل امور در استان هابا توجه به گستردگی دانشگاه در سراسر کشور اقدام کرده و تا خللی درامر آموزش در دانشگاه فرهنگیان ایجاد نشود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان بر حضور تمام قامت آنان در کمک به آموزش و عدم قطع اتصال دانشجویان از لحاظ فرهنگی، پژوهشی، بسیج، آموزش و دانشجویی و رصد برگزاری شایسته کلاس ها به صورت مجازی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار