آغاز برداشت عسل کٌنار از زنبورستانهای شهرستان لالی

لالی (پانا)- سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لالی از برداشت عسل از زنبورستانهای این شهرستان خبر داد و گفت پیش بینی می شود بیش از 40 تن عسل از کنارستانهای این شهرستان در فصل پاییز برداشت شود. وجود کنارستانها در لالی موجب شده است که در فصل پاییز عسل تولیدی در این شهرستان رنگ و طعم خاصی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت عسل کٌنار از زنبورستانهای شهرستان  لالی

مهرداد هزاریان در گفت و گو با پانا با اعلام این خبر افزود: وجود کنارستانها در لالی موجب شده است که در فصل پاییز عسل تولیدی در این شهرستان رنگ و طعم خاصی داشته باشد.
او همچنین در ادامه عنوان کرد: مکان‌های مختلف، کوهستان‌ها، دشت‌ها و حتی دهستان‌های مختلف نیز عسلی با طعم و رنگ مخصوص به خود دارند.
مهرداد هزاریان بیان داشت: در حال حاضر قریب به 250 نفر بهره بردار و کندو دار عسل در این شهرستان مشغول به کار هستند و فعالیت‌های زنبورداری در لالی با استقبال خوب کشاورزان همراه بوده و همه ساله کار برداشت عسل در این منطقه در ۲ نوبت مرداد و مهر ماه انجام می‌شود.
هزاریان ادامه داد: کشاورزان توانمند لالی با علاقه فراوان به پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی و دارویی ارزشمند اشتغال دارند و محصولات عسل مرغوب و با کیفیت تولیدی خود را به بازار مصرف این شهرستان و سایر شهرهای خوزستان و کشور عرضه می‌کنند.
وجود رویشگاه گیاهان دارویی کوهی و کنارستان فرصتی است برای زنبورداران شهرستان لالی تا عسل با کیفیت و ارگانیک تولید کنند که طعم واقعی عسل را از گذشتگان تا کنون برای ما و مردم ایران زمین به ارمغان بیاورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار