۲۵۶ هزار دانش آموز گیلانی از نظر چاقی کنترل شدند

رشت (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت با اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی در این استان از مهرماه امسال تاکنون ۲۵۶ هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۲۵۶ هزار دانش آموز گیلانی از نظر چاقی کنترل شدند

به گزارش ایرنا، امیر سراجی گفت هم اکنون گیلان جزء ۱۰ استان برتر کشور در اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان "کوچ" است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی در مرحله نخست تا ۱۵ آبان ادامه دارد، اظهار کرد: در قالب این طرح قد و وزن دانش آموزان در مدرسه سنجیده و در سامانه مربوطه ثبت می شود و بعد از ۱۵ آبان آمار دانش آموزان چاق، دارای اضافه وزن و با وزن مطلوب مشخص و تفکیک می شوند.

وی خاطر نشان کرد: پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مشاوره های لازم از سوی دبیران تربیت بدنی و مراقبان بهداشتی مدارس شامل تغذیه سالم و تحرک بدنی "حداقل ۳۰ دقیقه در روز" به آنان به شیوه های مختلف از جمله توسط شبکه آموزشی شاد ارائه می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: همچنین به سایر دانش آموزان آموزش های لازم در ارتباط با تغذیه و فعالیت بدنی برای حفظ وزن مطلوب ارائه می شود.

وی اظهار کرد: در فرآیندی چند ماهه طی اسفندماه بار دیگر دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مورد سنجش قرار می گیرند تا مشخص شود که فعالیت بدنی و برنامه تغذیه ای چه میزان توانسته در کاهش وزن آنان موثر باشد.

سراجی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح در نهایت به دانش آموزان موفق در کاهش وزن با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست نهالی قرار داده می شود تا به مناسبت موفقت خود در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار