رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان اسلامشهر با اختصاص اعتبار56میلیارد تومانی

اسلامشهر(پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر از تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان اسلامشهر با اختصاص اعتباری بالغ بر56میلیارد تومان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان اسلامشهر با اختصاص اعتبار56میلیارد تومانی

در این جلسه مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در سخنانی با تحلیلی از شرایط خصومت استکبار جهانی نسبت به جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آمریکا ادعا دارد که دیگر سقف تحریم‌های ایران پایان یافته، لیکن در اقدامی جدید وزیر نفت و تعدادی از شرکت‌های ایرانی دوباره تحریم می‌شوند.

او با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها،ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان اسلامشهربیان کرد: شهرستان اسلامشهر با بیش از ۲۵ هزار واحد صنفی فعال دارای مجوز، فعالیت ده‌ها کارخانه و کارگاه تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ با جمعیت کارگری باِلغ بر یکصد هزار نفر و وجود هشت لکه (ناحیه) صنعتی فاقد یک شهرک صنعتی و مصوب شهرک‌های صنعتی ایران است.

مرسلپور با تأکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد یک شهرک صنعتی قانونی در اسلامشهر، عنوان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در سطح شهرستان اسلامشهر با همت و مدیریت شورای تأمین، تاکنون به هیچ واحد صنعتی اجازه نداده‌ایم تعطیل شود و به دنبال این هستیم که با همکاری بانک‌ها وسازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی اعتبارات مورد نیاز برای تأمین منابع مالی این واحدهای صنعتی را فراهم کنیم.

در ادامه، مسعود شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: مقوله توسعه، مبحثی پویا و زنده است و در ایران اسلامی ما پیشرفت و توسعه آرزوی همگان است و با نوشتن سندمکتوب و دستور العمل نمی‌توان به همه موارد توسعه دست یافت و در این راستا همدلی، رصد و آسیب شناسی دائمی درراه رسیدن به توسعه پایدار ضرورت دارد.

او تصریح کرد: تشکیل جلسات هم‌اندیشی و هم‌فکری دستگاه‌های متولی و صاحب نظر، بخشی از فرآیند توسعه است و توسعه امر بخشی نیست و با نگاه بخشی نمی‌توان به توسعه متوازن دست یافت، اگر دید فرابخشی و فرامنطقه‌ای نداشته باشیم، نمی‌توانیم امیدی به توسعه کشور داشته باشیم.

شفیعی افزود: شهرستان اسلامشهر در عرصه‌های مختلف دارای پتانسیل‌ها و استعدادهای ویژه و بالقوه‌ای است و با توجه به این ویژگی‌ها،باید مسائل این شهرستان نیز به شکل فراشهرستانی و استانی و ملی دیده شود.

او چالش مشکلات اعتباری، برنامه‌ریزی، عدم هماهنگی بین بخشی، به هم ریختگی‌های بین دستگاهی، نظامات تعریف شده، ظرفیت‌ها و مشکلات استان تهران، راهبری مسائل شهرستان‌ها را از جمله بحث‌هایی برشمرد که باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی اساسی انجام گیرد که در این زمینه کار پژوهشی و کارشناسی در بخش اداری اجرایی و مدیریتی در حال انجام است که به زودی با جمع‌بندی نتایج حاصله واقدامات لازم شاهد تحولاتی خواهیم بود.

او اذعان کرد: اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی و افزایش اعتبارات تملک دارایی و سرمایه را برای شهرستان اسلامشهر تخصیص دادیم و با توجه به محدودیت‌های قانونی در جابه‌جایی فصول اعتبارات اجازه تعریف پروژه جدید هم وجود ندارد و اولویت ما شهرستان‌هایی است که پروژه فعال و رو به اتمام دارند که اعتبارات لازمه اختصاص یابد و ضمن تکمیل پروژه مانع از صرفه‌جویی از هدر رفت منابع شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تأکید بر تخصیص اعتبارات مورد نیاز از منابع مختلف و در اختیار پروژه‌ها برای برخی شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات طرح رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) مبلغ ۵۶ میلیارد تومان به بحث تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان اسلامشهر تخصیص داده شده که امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار