سرپرست آموزش و پرورش منطقه۱:

ساحت سیاسی اجتماعی از مهم ترین ساحت های سند تحول بنیادین است

تهران(پانا)- فاطمه سید مومن، سرپرست آموزش و پرورش منطقه1 به مناسبت برگزاری مجازی انتخابات شورای دانش آموزی با مدیران مدارس منطقه1 به صورت زنده گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ساحت سیاسی اجتماعی از مهم ترین ساحت های سند تحول بنیادین است
فاطمه سید مومن، سرپرست آموزش و پرورش منطقه1 با گرامی داشت یاد و خاطره ی جان باختگان فرهنگی کرونا و تسلیت به خانواده آن ها با اشاره به ساحت ها ی مختلف سند تحول بنیادین، ساحت سیاسی اجتماعی را در میان این ساحت ها بسیار حائز اهمیت دانست و انتخابات شورای دانش آموزی را مهم و تاثیرگذار بر شمرد و افزود: انتخابات دانش آموزی نمونه عملی اجرای ساحت سیاسی و اجتماعی سند تحول بنیادین بوده و تمرینی برای حضور دانش آموزان در آینده سیاسی کشور است.
وی تاکید کرد: این انتخابات، در راستای تمرین مشارکت اجتماعی دانش آموزان و تعمیق باورهای دینی، آموزه های سیاسی و اجتماعی آنها برگزار می شود.
وی در ادامه بیان داشت: شورای دانش آموزی، زمینه تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تقویت روحیه نقادی و نقد پذیری، تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، احترام متقابل، کسب مهارت های اجتماعی را در بین دانش آموزان فراهم می کند.
سرپرست آموزش و پرورش منطقه1 با توجه به اهمیت برگزاری مجازی انتخابات دانش آموزی تصریح کرد: با توجه به اولین تجربه برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در نرم افزار شاد،ب ه صورت الکترونیک از همکاران به ویژه مدیران و مربیان و معاونان گرانقدر پرورشی انتظار می رود آمادگی و زمینه سازی این دوره از انتخابات را برای دانش آموزان فراهم کنند تا در این تجربه جدید بازهم شاهد مشارکت بیشتر دانش آموزان در این فرصت تربیتی باشیم.
تربیت تمام ساحتی دانش آموزان شامل سلامت جسم هم می شود
سیدمومن در ادامه درمورد "طرح کوچ" و اهمیت اجرای آن گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری، که فرمودند: "همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند، زیرا جامعه ورزشکار، جامعه ای پر تلاش، با نشاط و زنده و کارآمد خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است."
سید مومن افزود: با توجه بر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان از جمله سلامت جسمانی و نشاط آنان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رویکرد تغییر سبک زندگی و ارتقا سطح زندگی سالم را در سال جاری از اهم اهداف منطقه قرار داده ایم. کارشناسی تربیت بدنی و سلامت منطقه با بهره مندی از ظرفیت معلمان فرهیخته تربیت بدنی و مراقبین سلامت و همچنین شما مدیران آگاه مدارس منطقه، طرح بسیار ارزشمند و کاربردی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان "کوچ" معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را در راس فعالیت های تربیت بدنی و سلامت قرار دهید.
آموزش و پرورش باید حامی یاریگران طبیعت باشد
در ادامه سرپرست آموزش وپرورش منطقه یک با اشاره به پروژه یاریگران طبیعت تصریح کرد: محیط زیست همیشه و همه جا حتی در شرایطی که جامعه با بحران اقتصادی، جنگ و مشکلات اجتماعی بی پایان مواجه است، مسئله مهمی محسوب می شود زیرا زمین تنها خانه ای است که انسان ها دارند و هوا، غذا و سایر نیازها را برای آنها تأمین می کند.
وی افزود: هنگامی که اوضاع هر اکوسیستمی به هم می ریزد و نظم حاکم بر آن دچار اختلال می شود، این اختلال بر کل کره زمین تأثیر می گذارد. تمام مشکلات زیست محیطی عواقب و پیامدهای گسترده ای برای سلامتی کره زمین و ساکنان آن دارد.
وی افزود: باتوبا به شرایط کنونی همه افراد جامعه به خصوص خانواده بزرگ آموزش وپرورش در زمینه یاریگران طبیعت باید به طور فعال مشارکت کنیم.
در پایان سرپرست آموزش و پرورش منطقه1 از مدیران مدارس خواست ضمن توجه به موارد فوق با رعایت هر چه دقیق تر پروتکل های بهداشتی به فعالیت ادامه بدهند تا جامعه فرهنگیان منطقه1 نیز همچون آحاد ملت به یاری خداوند از این شرایط بحرانی عبور کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار