جلسه اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز در منطقه۱۳؛

حسینی: 45 درصد مدارس منطقه13فرسوده است

تهران(پانا)- دومین جلسه اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با حضور نعمت بنی آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، محمدرضا قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرتهران، سید محمد هادی حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه۱۳ و مدیران سرای محلات این منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: 45 درصد مدارس منطقه13فرسوده است

قربانی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با اشاره به تعامل مجمع تهران با شهرداری گفت: امسال مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با تشکیل میز خیرین از ظرفیت شهرداری تهران در کنار خیرین استفاده کرده است. در واقع تعامل با شهرداری ها و تشکیل میز خیرین در شورای اسلامی شهر تهران بیانگر آن است که مدرسه سازی فقط مساله آموزش و پرورش نیست و مساله شهر تهران است و آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این مشکل را رفع کند.
در ادامه نعمت بنی آدم، نمایندگی منطقه۱۳ را اولین دفتر نمایندگی مجمع در شهر تهران عنوان کرد و گفت: حدود ۱۳ سال پیش اولین نمایندگی مجمع در منطقه ۱۳ تهران تشکیل شد و همان سال با کمک خیرین و قلک های دانش آموزان مدرسه ای در این محله بنا شد، اما با این وجود، منطقه ۱۳ تهران یکی از محله های بسیار قدیمی شهر تهران است که در زمینه فضاهای آموزشی با مشکلات عدیده ای رو به رو است که نیازمند مشارکت شهرداری برای رفع این مشکلات است.
سید محمد هادی حسینی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در منطقه ۱۳ گفت: این منطقه جزو اولین مناطق اولویت دار شهر تهران است و ۴۵ درصد مدارس آن فرسوده است و بیشترین تعداد خانه مدرسه را در کل شهر تهران دارد. تراکم دانش آموزی بالا، عدم امنیت و ایمنی مدارس از جمله مشکلات مدارس منطقه است.
وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۱۱ متر مربع فضا با ظرفیت ۴۳ کلاس درس برای تخریب و بازسازی در منطقه وجود دارد که در این مسیر آموزش و پرورش منطقه، بسیار نیازمند همکاری شهرداری و شورایاری ها برای جذب خیرین جدید است.
رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳، تشکیل کانون های خیرین را یک ابتکار و اقدام ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: سرای محلات ۱۳ گانه منطقه ۱۳ در کنار خیرین هستند و تشکیل کانون خیرین در محلات به عنوان یک حرکت هدفمند می تواند مدرسه سازی را به سرعت توسعه دهد‌.
دراین جلسه تصویب شد، شرح وظایف اعضای کانون خیرین در محلات تدوین و ابلاغ فعالیت اعضا صادر شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار