در دیدار با دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق؛

ولایتی: مردم عراق با همبستگی عمیق ملی از یکپارچگی این کشور دفاع خواهند کرد

تهران (پانا)- مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت مردم عراق با همبستگی عمیق ملی از یکپارچگی این کشور دفاع و دشمنان را مایوس خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ولایتی: مردم عراق با همبستگی عمیق ملی از یکپارچگی این کشور دفاع خواهند کرد

علی اکبر ولایتی روز سه شنبه با شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنش مقاومت اسلامی النجباء عراق دیدار و در خصوص موضوعات منطقه‌ای گفت وگو کرد.

ولایتی در این دیدار با اشاره به عمق روابط دو ملت ایران و عراق و ضمن خوشامدگویی به دبیر کل و هیات مجاهدان عراقی گفت: امیدواریم شاهد توسعه و رشد همکاری‌ها و تعاملات دو کشور دوست و برادر و دو ملت بزرگ ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها باشیم.

وی به وجود بقاع متبرکه در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد اشاره کرد و افزود: این روابط دینی، فرهنگی و تاریخی رو به رشد بوده و اربعین اوج تجلی روابط دو ملت دوست و برادر است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به توطئه‌های آمریکا در منطقه گفت: یکی از برکات خون شهدای مقاومت و مدافعان حرم همچون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، تصویب قانون در پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی از آن کشور است که‌ ثمرات ارزشمندی برای عراق و منطقه خواهد داشت چرا که آمریکا به دنبال تجزیه عراق است اما بدون تردید مردم بزرگ عراق بر مشکلات پیروز خواهند شد.

وی تاکید کرد: بیشترین امید به جوانان مومن و انقلابی عراق، جنبش حشد الشعبی، جبهه مقاومت اسلامی النجباء و دیگر دلسوزان عراقی است که‌ با همتی والا و همبستگی عمیق ملی در کمال قوت و قدرت از یکپارچگی عراق دفاع می‌کنند و دشمنان را مایوس خواهند کرد.

شیخ اکرم الکعبی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به برخی توطئه‌ها برای ایجاد خدشه در روابط ایران و عراق گفت: غربی‌ها و در راس آن‌ها آمریکا که از عمق روابط دو کشور آگاه هستند تلاش می‌کنند برابر رابطه عمیق و برادرانه ایران و عراق بایستند چرا که می‌دانند ایران پناه و پایگاه مستحکم کشورهای مقاومت در منطقه است و با یکپارچه کردن محور مقاومت به رهبری ایران منطقه از سلطه آمریکا و غرب نجات پیدا خواهد کرد لذا آمریکا و مزدورانش در جهت تخریب روابط دو کشور حرکت می‌کنند و این در حالی است که عراقی‌ها با حمایت ایران در نبرد علیه داعش و مواجهه با اشغالگران آمریکایی توانستند مقاومت کنند.

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق هم با اشاره به آرمان فلسطین افزود: ما در حمایت از آرمان‌های فلسطین و مقابله با اشغالگران قدس ثابت قدم هستیم و از هیچ کمکی به برادران فلسطینی خود دریغ نخواهیم کرد و انشاءالله بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، روزی همگی در قدس شریف نماز خواهیم خواند و این مطلب محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از برکات خون‌های پاک شهدای مقاومت همچون سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس یکپارچه کردن هر چه بیشتر جبهه مقاومت بود و شاهد هستیم بذر مقاومت در تمامی کشورهای منطقه کاشته شده و هر روز بیشتر رشد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار