مراجعه نزدیک به 1900 نفر به مراکز درمانی کرونا در 24 ساعت گذشته در فارس

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ارائه خدمات به یک هزار و ۸۷۷ مورد مراجعه کننده در روز گذشته، در مراکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا در شیراز خبر داد و این مراکز را مرجع اصلی ارایه مراقبت به بیماران کووید۱۹ معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه نزدیک به 1900 نفر به مراکز درمانی کرونا در 24 ساعت گذشته در فارس

مهرزاد لطفی امروز در یکصد و نود و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، ضمن تقدیر از کارکنان مراکز منتخب ۱۶ ساعته، با تاکید بر اینکه این آمار تاکنون بی‌سابقه بوده است، هشدار داد: رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی از سوی برخی افراد سبب انتشار بیماری کووید۱۹، به خطر افتادن جان مردم، افزایش مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته، ازدحام در بیمارستان‌ها و تکمیل و پُر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها شده است.

او ضمن اعلام سه هزار و ۲۰۲ مورد تست انجام شده در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در روز گذشته در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی با بررسی مصوبه های پیشین ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، بر آموزش مراقبت در منزل ویژه بیماران کووید۱۹ تاکید کرد و افزود: در این نشست مقرر شد تا در راستای درمان بیمارانی که نیاز به خدمات بستری در بیمارستان‌ها ندارند، برای استفاده از ظرفیت مراکز درمان در منزل برنامه‌ریزی و برای توسعه حوزه درمان، با نظارت معاونت درمان دانشگاه، آموزش‌ها ارائه شود.

در این نشست نیازهای مراکز درمانی و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه نظیر تامین تخت، نیروی انسانی، کادر درمانی و تجهیزات برای بخش‌های کووید۱۹ در بیمارستان‌های مرجع نیز، از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رئیس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که درباره ارایه خدمات به مراجعان در ۵۳ مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان و نظارت بازرسان بهداشت با هدف پیگیری رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس، گزارش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار