در مراسم افتتاح جشنواره «دختران امروز_ خانواده_ گذر از کرونا»؛

کاظمی: مهارت‌های دختران زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهیا می‌کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که باید یک توجه ویژه ای به حوزه دختران داشته باشیم و برنامه ویژه ای برای آن طراحی کنیم.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: مهارت‌های دختران زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهیا می‌کند

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح جشنواره «دختران امروز_ خانواده_ گذر از کرونا» که بعدازظهر امروز در دفتر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد با بیان اینکه در آموزش و پرورش در حوزه امور زنان و دختران 3 معظل اساسی داریم گفت: مهارت‌های دختران در حوزه‌های مختلف یکی از این موارد است که زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهیا می‌کند ما عدالت محوری را که یکی از شاخص‌های نظام است در تمام برنامه‌هایمان داریم.

وی موضوع دوم را بحث ترک تحصیل دختران عنوان کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران و آموزش و پرورش در این زمینه افتخارات بسیاری کسب کرده است.

کاظمی مساله دیگر را شکوفایی استعدادهای ویژه دختران بیان کرد که زمینه اشتغال و سلامت روحی و روانی آنان را فراهم می‌کند. به گزارش پانا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما در آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی را برای دختران داریم اما کافی نیست؛ جشنواره فرهنگی هنری فردا را در بخش دختران در 70 رشته داریم که 3 میلیون 500 هزار دانش‌آموز دختر در آن شرکت دارند، مسابقات قرآن را با شرکت 3 میلیون دانش‌آموز دختر داریم همچنین شوراهای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی را داریم.

وی اشاره کرد: باید یک توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم و برنامه ویژه ای برای آن طراحی کنیم. امیدوارم در این جشنواره مشارکت انبوه دختران را داشته باشیم و آن را به عنوان یک جشنواره ماندگار و متفاوت برای دختران برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار