دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: جهان را بدون چون شماهایی لایق زندگی کردن نمی‌بینم

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: جهان را بدون چون شماهایی لایق زندگی کردن نمی‌بینم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مائده موسی‌پور دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان مازندران خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« و گمان نکنید آنانکه در راه خدا کشته شدند مرده‌اند بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند» سلام؛ سلام بر سردار دل‌ها

بعضی آدم‌ها این‌گونه آفریده شده‌اند که خود را وقف دیگران کنند و تو سردار، سپهبد‌... اصلاً بگذارید راحت باشم؛ و تو حاج قاسم مانند آینه‌ای پاک و زلال، آنقدر زلال که روح لطیف انسانیت را راحت بازتاب می‌دهی. حاج قاسم تو آنقدر پاک بودی که می‌شد آسمان را در وجودت دید. حاج قاسم! شاید آنگونه که حقت بود نشناختم تو را. اما در طی همین چند وقت کوتاه که ناجوانمردانه شهیدت کردند آنقدر جذب شخصیت آسمانی‌ات شدم که جهان را بدون چون شماهایی لایق زندگی کردن نمی‌بینم، هر چند که مزد زحمات شما جز شهادت ادا نمی‌شد. حیف، حیف حاج قاسم که نامردان نگذاشتند تا سایه‌ی مهرت بر سر فرزندان شهدای مدافع حرم بماند و دنیا با حضور شما همچون گلستانی شود از خدا می‌خواهم که روح بلند و ملکوتی شما را با امامان معصوم محشور گرداند و شما یکی از سرداران در رکاب امام زمان (عج) باشید و ما هم بتوانیم در راه شما قرار بگیریم. حاج قاسم برای ما دعا کن.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار