دانش آموزان باید با منشور ملی «حقوق دانش آموز» آشنا شوند

زاهدان (پانا)- نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت یکی از وظایف اصلی شورای دانش آموزی آشنا کردن دانش آموزان با منشور ملی «حقوق دانش آموز» است که به دانش آموزان در زمینه شناخت حقوق پایه ای آنان کمک می کند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان باید با منشور ملی «حقوق دانش آموز» آشنا شوند

فرناز فرنام در مراسم نمادین بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی سیستان و بلوچستان که همزمان با سراسر کشور در مدرسه شاهد شهریار زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برپایی شوراهای دانش آموزی فراهم کردن زمینه مناسب برای حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

وی افزود: شورای دانش آموزی یکی از مهمترین ارکان مدرسه و تمرینی از دموکراسی و حضور اجتماعی برای دانش آموزان است.

منت خب شوراهای دانش آموزی ناحیه 2 زاهدان ادامه با بیان اینکه اهداف شوراهای دانش آموزی در مقاطع مختلف متفاوت است، تصریح کرد: در دوره دبستان اهداف اعضای این شورا بیشتر برگزاری اردو، مراسم های مختلف مانند جشن ها و برپایی یک صف صبحگاهی با نشاط است اما در مقطع متوسطه این اهداف به برگزاری کلاس های فوق برنامه و راه اندازی کارگاه های آموزشی و جشنواره های مختلف دورن مدرسه کسترش پیدا می کند.

فرنام خاطر نشان کرد: اما مهمترین هدف شوراهای دانش آموزی تلاش برای داشتن مدرسه ای بهتر در راستای گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین است که نماینده های شوراهای دانش آموزی باید با یک اندیشه و تفکر تازه و یک نگاه نو به این موضوع بپردازند.

وی افزود: بیانیه گا م دوم انقلاب به خصوص هفت توصیه آخر مقام معظم رهبری که خطاب به نوجوانان و جوانان است، به ما برای داشتن دانش آموزان انقلابی در جهت آرمان های انقلاب اسلامی کمک بسیار زیادی می کند.

نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سند تحول بنیادین نیز به عنوان مهمترین و کاملترین سند و نقشه راه آموزش و پرورش به این دلیل که انتظارات ما را نسبت به نظام آموزش و پرورش یادآور می شود، یکی از اسناد مورد توجه در فعالیت اعضای شورای دانش آموزی است.

فرنام اظهار کرد: یکی از وظایف شورای دانش آموزی آشنا کردن دانش آموزان با منشور ملی «حقوق دانش آموز» است که به دانش آموزان در زمینه شناخت حقوق پایه ای آنان کمک می کند.

وی گفت: شورای د انش آموزی گامی کوجک اما موثر برای رسیدن به اهداف والاتر است به همین دلیل نباید از این انتخابات به سادگی بگذریم چرا که کارهای جمعی و رفتارهای اجتماعی ما در جامعه از همین انتخابات به اصطلاح ساده شروع می شود.

گفتنی است در این مراسم اعتبارنامه دهمین دوره مجلس دانش آموزی توسط رضا بامری معاون پرورشی و فرهن گی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به فرناز فرنام اعطا شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار