کاهش سریع آنتی‌بادی در بدن پس از آلوده شدن به کروناویروس

تهران (پانا) - نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که سطح آنتی بادی در بدن افراد پس از آلوده شدن به کروناویروس به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش سریع آنتی‌بادی در بدن پس از آلوده شدن به کروناویروس

به‌گزارش ایسنا، به گفته محققان سطح آنتی بادی در افراد پس از آنکه به کروناویروس آلوده می‌شوند بسیار سریع کاهش می‌یابد. آنتی بادی بخش اصلی سیستم ایمنی بدن است که از ورود ویروس به داخل سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند.

پزشکان انگلیسی در بررسی‌های خود دریافتند تعداد افرادی که آزمایش آنتی بادی آنان مثبت بوده بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر ۲۶ درصد کاهش یافته است. به نظر می‌رسد مصونیت در برابر بیماری در حال کم رنگ شدن است و خطر ابتلای چند باره به کروناویروس وجود دارد.

تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر در انگلیس به انجام تست آنتی بادی به عنوان بخشی از تحقیق REACT-۲ اقدام کرده‌اند. در دور اول آزمایشات در پایان ماه ژوئن و شروع جولای در بین ۱۰۰۰ نفر حدود ۶۰ نفر دارای آنتی بادی قابل شناسایی بوده‌اند. اما در آخرین آزمایشات در ماه سپتامبر در بین هر ۱۰۰۰ نفر جواب تست ۴۴ نفر مثبت بوده است.

این آمار نشان می‌دهد تعداد افرادی که دارای آنتی بادی در بدنشان بوده‌اند در فاصله فصل تابستان و پاییز بیش از یک چهارم کاهش داشته است.

محققان انگلیسی اظهار داشتند: مصونیت در برابر این بیماری به سرعت در حال کاهش است و فقط سه ماه پس از دور اول آزمایشات با کاهش ۲۶ درصدی آنتی بادی مواجه بوده‌ایم.

کاهش سطح آنتی بادی در افراد بالای ۶۵ سال در مقایسه با افراد جوانتر سریعتر است. همچنین سطح آنتی بادی در افراد بدون علائم نسبت به افرادی که علائمی از بیماری دارند سریعتر کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همچنین در کادر درمان سطح آنتی بادی به نسبت بالاست چرا که به گفته محققان آنان به طور منظم در معرض ویروس قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار