سرپرست سازمان دانش‌آموزی مازندران:

شخصیت‌پروری دانش‌آموزان به آنان نقش اجتماعی سازگار با جامعه می‌دهد

ساری (پانا) - سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان مازندران با اشاره به نقش اجتماعی مؤثر هر دانش‌آموز در اجتماع، بر شخصیت‌پروری آن‌ها در سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد تربیتی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شخصیت‌پروری دانش‌آموزان به آنان نقش اجتماعی سازگار با جامعه می‌دهد

محمد رضایی به پانا گفت: «رفتار مطلوب پایدار در دانش‌آموزان با ایجاد زمینه برای نقش‌پذیری اجتماعی و مشارکت فعال آن‌ها در فعالیت‌های جمعی و گروهی رخ می‌دهد و سازمان دانش‌آموزی چنین زمینه‌ای را برای دانش‌آموزان به عنوان متربیان خود ایجاد می‌کند.»

او بر شعار «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» در بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی تأکید کرد و ادامه داد: «در زیست‌بوم جدید آموزشی و پرورشی، با مقوله‌ای به نام فضای مجازی مواجه شده‌ایم که سابق بر این در میان دانش‌آموزان کمتر حضور داشت و اینک به واسطه شیوع ویروس کرونا، نقش پررنگ‌تری هم در آموزش و هم در پرورش دانش‌آموزان به خود اختصاص داده است که توجه به موضوعاتی همچون نقش‌پذیری اجتماعی، توسعه روحیه جمع‌گرایی و تقویت هویت دینی و ملی را نزد ما مهم‌تر می‌کند.»

رضایی بر لزوم و اهمیت آموزش نظم و مدیریت نزد دانش‌آموزان صحه گذاشت و گفت: «برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی بر دو موضوع مهم ارتباط و رفتار استوار است و به برقراری ارتباط مؤثر سه‌جانبه بین نظام تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان و شبکه ارتباطی کارآمد میان دانش‌آموزان توجه دارد؛ ضمن آنکه بر مشارکت‌جویی، نظم‌پیری، مسئولیت‌پذیری و مطالبه‌گری دانش‌آموزان تأکید دارد.»

سرپرست سازمان دانش‌آموزی با اشاره به 35 هزار عضو دانش‌آموز تشکیلات پیشتازان و 1700 مربی تشکیلاتی، این ظرفیت را پشتوانه محکم این سازمان برشمرد که جایگاه فعالیت‌های تشکیلاتی را ارتقا می‌بخشد و گفت: «شخصیت‌پروری در سازمان دانش‌آموزی به صورت متمرکز و واقعی در سطحی که در توان سازمان و مورد توافق است، از اولویت‌های برنامه‌ریزی و مورد توجه تصمیم‌گیران است.»

رضایی اظهار امیدواری کرد که با تقویت منابع مالی‌ای که از نظر قانونی در اختیار سازمان دانش‌آموزی قرار دارد، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مورد انتظار را به نحو شایسته‌ و مؤثری برای دانش‌آموزان اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار