دری:‌ دانش‌آموزان در دوران کرونا مهارت خود برنامه‌ریزی را کسب می‌کنند

تهران(پانا) - پانته آ درّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران، در خصوص استمرار جریان یادگیری در شرایط آموزش‌های غیرحضوری گفت آموزش غیرحضوری در دوره پاندمی کرونا، توانایی‌ها و مهارت‌های مهمی را برای معلمان و دانش‌ آموزان به همراه داشته‌است و یکی از مهم‌ترین توانایی‌هایی که دانش‌آموزان در این نوع آموزش کسب می‌کنند، مهارت خودبرنامه‌ریزی است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دری:‌ دانش‌آموزان در دوران کرونا مهارت خود برنامه‌ریزی را کسب می‌کنند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، درُی گفت: در آموزش‌های غیرحضوری و وقتی مکان یادگیری به خانه منتقل می‌شود؛ فرصت‌ و محدودیت، آسانی و دشواری‌هایی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود. مدت زمان یادگیری به وقت کلاس محدود نمی‌شود بلکه به قبل، حین و بعد از کلاس غیرحضوری در هر عنوان درسی گسترش پیدا می کند و زمان بیشتری در اختیار دانش‌آموزان است.

وی افزود: با وجود این‌که با از دست دادن فرصت تعامل و یادگیری چهره به چهره از معلمان و هم‌کلاسی‌ها، دانش آموزان موقعیت یادگیری متفاوتی را تجربه می‌کنند؛ ولی فرصت استفاده از روش‌های یاددهی-یادگیری معلمان بیشتری به پهنه کشور فراهم شده است. همچنین محتوای آموزشی تولید شده همه مدارس و مناطق قابل دسترسی است. ضمنا دانش‌آموزان فرصت مدیریت یادگیری‌شان را به دست می‌آورند که البته نیازمند توانایی‌ها و مهارت‌های خاصی است و این توانایی با تمرین و تجربه و دانش‌افزایی کسب می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین توانایی‌ها در آموزش غیرحضوری به ویژه در دوره متوسطه «مهارت خود برنامه‌ریزی» است، به این ترتیب فرد متناسب با شرایط و انتظاراتی که از خود دارد یا انتظارات مدرسه و خانواده، اهداف دوره تحصیلی و عناوین درسی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند تا با افزایش کارایی و اثر بخشی بهره‌وری بیشتری داشته باشد. به عبارت دیگر، هدف‌گذاری واقعی و دست‌یافتنی، تعیین اولویت‌ها، مدیریت زمان و تعیین مهلت انجام کار، شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌ها، افزایش دانش و آگاهی، برنامه‌های پشتیبانی و اندازه‌گیری میزان پیشرفت از اقدامات مرتبط با خود برنامه‌ریزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار