«مسیر سبز کوهستان» به جاذبه های گردشگری گیلان پیوست

رشت (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان، مسیر سبز کوهستان در قله سُماموس، بلندترین قله استان را جاذبه جدیدی در زمینه گردشگری ورزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
«مسیر سبز کوهستان» به  جاذبه های گردشگری گیلان پیوست

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، مسعود حلاج پور بیان کرد: نصب تابلوهای تفسیری و راهنمای مسیر سبز کوهستان در روستای جواهردشت رودسر رونمایی شده و این موضوع موجب جذب گردشگران تخصصی خواهد شد.

وی افزود: قله سماموس به معنی سرچشمه رودها شهریور ماه سال گذشته به نیک فالی در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید؛ سماموس، مشرف به دریای خزر به ارتفاع سه هزار و ۶۸۹ متر است که پس از تالاب سوستان، ذخیره گاه سفید پلت صفرابسته، درخت نمدار کهنسال درفک معروف به کوف دار، آبشار ویسادار، غار چشمه باد، رویشگاه گل صد تومنی معروف به برزکوه ، آبشار ورزان سوباتان، گل سوسن چلچراغ، آبشار خربو، قله شاه معلم ماسوله، گل لاله واژگون، درخت آزاد لفمجان، آبشار لاتون، روگا و تالاب کرد محله انزلی در این فهرست به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده گیلان در فهرست آثار ملی، ۱۹ اثر مربوط به میراث طبیعی و ۵۵ اثر مربوط به میراث ناملموس (میراث معنوی شامل آئین ها، سنت ها و غیره) است.
حلاج پور افزود: تا سال ۱۳۹۶ در تاریخ میراث فرهنگی گیلان سه اثر طبیعی ثبت ملی شده بود؛ اما امروز با ثبت ملی ۱۶ اثر طبیعی دیگر در این استان شمار ثبت میراث طبیعی گیلان به ۱۹ اثر افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر ۴۰۰ اثر شناسایی شده اظهار کرد: این شهرستان با ۱۳۵ اثر ثبتی در گیلان جایگاه دوم را دارا و در این زمینه پیشتاز است.
گیلان، رودسر، کلاچای،نرسیده به چابکسر دوراهی سیاهکلرود مسیرهای دسترسی به قله سماموس است؛ شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷هزار نفر جمعیت با چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار