عضو شورای شهر تهران

 شهرداری برای جلوگیری از فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه اقدام کند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با تذکر به شهردار و سازمان محیط زیست استان تهران خواستار آن شد شهرداری هرچه سریعتر نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران اقدام کند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
 شهرداری برای جلوگیری از فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه اقدام کند

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در دویست و چهل و پنجمین جلسه رسمی این شورا ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص)، در خصوص آلودگی کارخانه سیمان تهران به شهردار و سازمان محیط زیست استان تهران تذکر داد.

وی در این‌باره گفت: حدود ۴۰ درصد از آلایندگی‌ها مربوط به صنایع آلاینده‌ فعال در اطراف تهران است که در مواقع اضطراری آلودگی هوا این صنایع تعطیل می‌شوند.

این عضو شورا یکی از صنایع آلاینده را کارخانه سیمان تهران دانست و اظهار کرد: این کارخانه علاوه بر تولید آلودگی، منظر و طبیعت شهر را از بین می‌برد و برای جنوب تهران که از نظر آلودگی هوا نسبت به سایر مناطق وضع بدتری دارد، مخاطره‌آمیز است.

خلیل‌آبادی ضمن تذکر به سازمان محیط زیست استان تهران، گفت: متاسفانه در هفته‌های گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست استان تهران و محیط زیست شهرستان ری واحد شش کارخانه سیمان تهران که یکی از صنایع آلاینده است و از کار افتاده بود، مجددا افتتاح شد.

وی افزود: حال جای سوال دارد که اگر ۴۰ درصد آلاینده شهر تهران، ری و تجریش مربوط به صنایع آلاینده تهران و اطراف تهران است، مدیرکل محیط زیست با چه توجیهی در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا و ویروس کرونا، به مردم این هدیه مسموم را تقدیم کرده است؟

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: به دکتر حناچی، شهردار تهران، وفق ماده ۶۰ قانون برنامه سوم توسعه شهرداری تذکر می‌دهم هرچه سریعتر نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار