لارگانی: فعالیت نمایندگان تا پاسی از شب ادامه دارد اما اضافه کار نمی‌گیرند

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است شفافیت می‌تواند باعث افزایش آگاهی مردم نسبت به امورات نمایندگان شده تا به شکل عادلانه آنها را مورد قضاوت قرار دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
لارگانی: فعالیت نمایندگان تا پاسی از شب ادامه دارد اما اضافه کار نمی‌گیرند

به گزارش روابط عمومی مجلس، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به اهمیت طرح شفافیت آرا نمایندگان که مجلس به بررسی این طرح وارد شده است، گفت: شفافیت نه تنها در مجلس بلکه در تمام قوا باید مد نظر باشد تا اعتماد عمومی میان مردم ایجاد شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحثی که در طرح شفافیت آرای نمایندگان عنوان می‌شود، اظهار داشت: وقتی مردم از مسائل و نظرات نمایندگان مطلع شوند، به صورت عادلانه تری اقدامات آن‌ها را قضاوت می کنند.

وی در ادامه با ذکر مثالی تصریح کرد: وقتی ساعت اداری در قوای مجریه و قضائیه به پایان می‌رسد، مدیران و کارمندان اضافه کار دریافت می‌کنند این در حالی است که نمایندگان برای ادامه فعالیت خود در ساعات غیر اداری به خصوص در ایام بودجه که تا پاسی از شب ادامه دارد، مبلغی به عنوان اضافه کار دریافت نمی‌کنند.

موسوی لارگانی ادامه داد: همچنین نمایندگان مبلغی برای حق مأموریت دریافت نمی‌کنند و صرفا برای سفرهای خارجی حق مأموریت می‌گیرند لذا اگر تمامی این موارد برای مردم شفاف شود، منصفانه تر درباره نحوه عملکرد نمایندگان قضاوت خواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه نمایندگان را به لحاظ پست سازمانی هم‌تراز وزرا دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان می‌توانند 5 مشاور داشته باشند اما بسیاری از آنها از این امکان استفاده نمی‌کنند این در حالی است که وزرا در حوزه ریاست خود حدود 20 تا 30 کارمند و محافظ دارند همچنین وزرا از امکانات ویژه‌ای برخوردارند در حالی که قرار گرفتن یک خودروی سازمانی در اختیار نمایندگان در فضای مجازی تبدیل به یک ماجرا می‌شود و تمام این مسائل با شفافیت قابل حل است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار