شورای دانش آموزی بستری مهم برای اجرای سند تحول بنیادین است

زاهدان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت اگر شوراهای دانش آموزی از فرمایشات نمادین خارج شود و به معنای واقعی در مدارس عمل کنند، بخش اعظمی از سند تحول بنیادین در حوزه اجرا عملیاتی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش آموزی بستری مهم برای اجرای سند تحول بنیادین است

داود صیاد در مراسم نمادین بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که در مدرسه شاهد شهریار برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری در مدارس است.
داود صیاد افزود: سند تحول بنیادین به عنوان یکی از اساسی ترین اسناد در آموزش و پرورش است که بعد از پایان ۱۲ سال تحصیل در این مجموعه انتظار پرورش انسانی متعالی و تمام ساحتی را از دانش آموزان دارد.
وی خاطر نشان کرد: رویدادها و اقدامات پرورشی برنامه ریزی شده در مجموعه آموزش و پرورش نیز با این سند همخوانی دارد که یکی از اصلی ترین این رویدادها شوراهای دانش آموزی است که اگر از فرمایشات نمادین خارج شود و به معنای واقعی عمل کند بخش اعظمی از سند تحول بنیادین را در حوزه اجرا عملیاتی کرده ایم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تصریح کرد: نقش شوراهای دانش آموزی آنقدر مهم است که در آیین نامه اجرایی مدارس برای شورای دانش آموزی نقش و وظیفه تعریف شده است.
صیاد به شرایط فعالیت مدارس براساس آیین نامه بازگشایی مدارس در شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس این آیین نامه مهمترین رکن تصمیم گیری مدرسه در زمان بحران شوراهای دانش آموزی هستند.
گفتنی است بیست و سومین دوره از انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب با استناد به ماده 18 و 20 آئین نامه اجرایی مدارس، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و راهکار 2-13 سند تحول بنیادین امروز در سراسر کشور به صورت مجازی و از بستر شبکه شاد آغاز به کار کرد و فرایند رای گیری تا ساعت ۹ شب ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار