گفت‌وگو با غلامرضا بهروان، مشاور امور مسابقات سازمان لیگ :

پروتکل جدید خیال تیم‌ها را راحت می‌کند

تهران (پانا) - طبق برنامه قرار بود لیگ برتر بیستم از دهم آبان آغاز شود اما با ابلاغ محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی- ورزشی با موج جدید کرونا شروع مسابقات به ۱۶ آبان موکول شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پروتکل جدید خیال تیم‌ها را راحت می‌کند

به‌گزارش ایران، موضوعی که انتقاد تعدادی از باشگاه‌ها را در پی داشت و مربیانی مانند جواد نکونام سرمربی فولاد، عبدالله ویسی سرمربی پیکان و ابراهیم صادقی سرمربی سایپا مدعی شدند تعویق لیگ به دلیل آماده نبودن برخی تیم‌ها بوده است، نه کرونا. اعتراضی که با واکنش فدراسیون فوتبال مواجه شد: «سازمان لیگ از سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کرده است.»

ضمن اینکه سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ هم گفت: «کار سازمان لیگ خودسرانه نبوده و به هیچ عنوان قصد جانبداری از باشگاهی را نداشتیم. این اقدام از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش به ما ابلاغ شد و ما هم دستور آنها را اجرا کردیم.البته تعدادی از مربیان هم با ما تماس گرفتند و گفتند عقب انداختن بازی‌ها تصمیم خوبی بود.»

در این شرایط غلامرضا بهروان، مشاور امور مسابقات سازمان لیگ درباره انتقادها به تعویق یک هفته‌ای لیگ برتر صحبت کرد: «درخواست کتبی ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شرایط خاصی است که کشورمان با موج جدید شیوع ویروس با آن مواجه شده است. آرزو می‌کنم همه به سلامت از این مقطع عبور کنیم چون روز به روز وضع شیوع کرونا بدتر می‌شود و حتی کشورهایی مثل ایتالیا هم دوباره تغییراتی در مسابقات خود داده‌اند. واقعیت این است که ما خودمان هم راضی نبودیم مسابقات عقب بیفتد و از طرفی هیچ تیمی به خاطر استراحت بیشتر چنین درخواستی نداشت. می‌خواستیم مسابقات دهم آبان شروع شود ولی در نهایت تصمیم بر این شد که فعلاً به تعویق بیفتد. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که دیگر مسابقات به تعویق نیفتد.»

در این میان صفحه توئیتر تیم ملی بوسنی و هرزگوین اعلام کرد که این کشور دوازدهم نوامبر (22 آبان) دیداری تدارکاتی برابر ایران برگزار می‌کند. این در حالی است که با توجه به تعویق شروع لیگ ممکن است هفته دوم با بازی تیم ملی تداخل پیدا کند. گرچه هنوز تاریخ برگزاری هفته دوم اعلام نشده اما در هر حال اگر تیم ملی بخواهد به این سفر برود، حداقل چند روز هم اردو در ایران خواهد داشت. بهروان درباره این موضوع چنین پاسخ داد: «باید ببینیم چطور می‌شود. این بازی در فیفادی است ولی امیدواریم که مسابقات در تاریخ خودش برگزار شود و به تعویق نیفتد. البته کلاً مسابقات امسال به صورت فشرده برگزار خواهد شد. چون هم فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود و هم تیم ملی باید در بازی‌های مقدماتی جام جهانی و فیفادی‌ها به میدان برود. باشگاه‌ها که تا الان همکاری کرده‌اند و ان شاء الله در آن موقع هم همکاری خواهند کرد. این فشردگی برای اکثر کشورهاست. البته کشورهای حاشیه خلیج فارس تیم‌های کمتری در لیگ‌های خود دارند و برنامه‌های شان می‌تواند بازتر برگزار شود اما ما 16 تیم داریم و نمایندگان‌مان در آسیا هم فرصت بیشتری می‌خواهند تا به کارهای خود مثل پرواز و مسائل دیگر برسند.»

لیگ نوزدهم در شرایطی به پایان رسید که تا روز آخر نگرانی‌های زیادی درباره کرونا وجود داشت و تعدادی از تیم‌ها از اینکه امکانات لازم را برای رعایت پروتکل‌ها در اختیار ندارند، گلایه داشتند. آیا امسال شرایط بهتری در این خصوص وجود خواهد داشت؟ بهروان چنین پاسخ داد: «کمیته پزشکی خود ما و خانم دکتر هراتیان پروتکلی تهیه کرده‌اند که مراحل نهایی‌اش را سپری می‌کند و بزودی ابلاغ می‌شود تا هم وضعیت بهتر شود و هم شرایط تیم‌ها روتین باشد ولی درخصوص آزمایش‌ها باید بگویم که ما یک بحث خود اظهاری هم داریم و در صورت اجرای پروتکل جدید تیم‌ها می‌توانند خاطر جمع‌تر باشند و با خیال راحت تر در مسابقات حاضر شوند.»
فدراسیون فوتبال هفته پیش اعلام کرد کلیات اساسنامه به تأیید فیفا رسیده است. بهروان درباره جزئیاتی که باید اصلاح شود، چنین توضیح داد: «جزئیات درباره شرایط برگزاری انتخابات و شرکت در آن است. موضوع اصلی این است که فیفا روی بند یک اساسنامه فرصتی داده که موضوع اینکه فدراسیون ما یک فدراسیون مستقل و غیردولتی باشد، اصلاح شود. این کار نیاز به قوانین بالا دستی دارد و دولت و مجلس باید کمک کنند تا این اتفاق بیفتد. امیدوارم هر چه زودتر اساسنامه تأیید و در اختیار مجمع گذاشته شود تا به تصویب آنها برسد. بعد از آن هم تاریخ ثبت نام مجدد کاندیداها و زمان برگزاری انتخابات مشخص شود.» گویا مسأله سابقه مدیریت 10 ساله توسط فیفا برداشته شده است. بهروان چنین توضیح داد: «سابقه مدیریت برداشته نشده اما کم شده و بیشترین تأکید فیفا روی دبیرکل است. درباره مدرک تحصیلی هم تسهیلاتی قائل شده‌اند تا افراد راحت‌تر ثبت نام کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار