حمیدی در افتتاحیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان پاسخ داد

چقدر از نمره درس تربیت‌بدنی برای پروژه «کوچ» پیش‌بینی شده است؟

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 80 پوستر آموزشی در طرح کوچ برای خانواده‌ها بارگذاری شده است اعلام کرد که چقدر از درس تربیت‌بدنی برای پروژه کوچ پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
چقدر از نمره درس تربیت‌بدنی برای پروژه «کوچ» پیش‌بینی شده است؟

مهرزاد حمیدی در افتتاحیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان و افتتاح نمایشگاه آن به صورت ویدئو کنفرانس با بیان اینکه این پروژه با کمک معلمان، دبیران، مدیران مدارس، مراقبان و دبیران تربیت بدنی همچنین روسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها رقم خورده است اظهار کرد: ما برای اقدامات خود و اعمال آن، یک مدیریت را در سبک زندگی دانش‌آموزان تغییر می‌دهیم لذا این کار یک اندیشه و اقدام برگرفته از مفاهیم علمی لازم دارد و بهره گیری از این موارد در پیشبرد این تغییر سبک در دستور کار است.

حمیدی بیان کرد: بهره گیری از تمام آموزه‌های انگیزشی، یادگیری، مدیریت تغییر، بازاریابی اجتماعی و آموزه‌های رهبری فرزندان در خانواده و فرزند پروری، رهبری در مدرسه برای ایجاد این سبک زندگی لازم است که باید متمرکز بر آگاهی بخشی و تغییر دانش و بینش رفتار کوچ از سبک زندگی غیرفعال به سبک زندگی فعال و کوچ از تغذیه ناسالم به تغذیه سالم باشد لذا کمپین ملی در دستور کار است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این طرح به صورت امیدوارانه پیش می‌رود افزود: بسته محتوای علمی را تدوین کرده‌ایم که 18 میلیون و 700 میلیون بار نحوه آموزش ارزیابی سنجش، bmi و اندازه گیری شاخص توده بدنی دانلود و دیده شده است همچنین راهنمای بسته تحولی برای بخش‌های مختلف نیز آماده است، 80 پوستر آموزشی برای خانواده‌ها بارگذاری و 6 نمره از درس تربیت‌بدنی کل کشور برای پروژه کوچ پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به سناد متصل شده و bmi هر دانش‌آموزی سنجیده شود در سامانه سناد به ثبت می‌رسد افزود: بیش از ۷۹ هزار مدیر مدرسه، ۲۱ هزار مدیر تربیت بدنی، 6 هزار مربی مراقب سلامت، ۹۲ هزار معلم پایه و ۳۶ هزار معلم منتخب ارزیابی آموزشی در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه این مراسم آمار حضور معلمان در این طرح را اعلام کرد که سنجش 6 میلیون و 630 هزار و 656 نفر از دانش‌آموزان در هفته گذشته انجام شده و به نظر تاکنون به 7 میلیون نفر رسیده است.

حمیدی با تاکید براینکه تنها بحث غربالگری و سنجش دانش‌آموزان نیست بلکه بعد از آن باید مداخله و آموزش صورت گیرد افزود: نباید دانش‌آموزان را در این طرح رها کنیم؛ این طرح تنها برای دانش‌آموزان دارای اضافه وزن نیست بلکه به دانش‌آموزانی که کمتر از وزن طبیعی دارند باید کمک کنیم به وزن ایده‌ آل خود برسند و حتی افرادی که وزن مناسب نیز دارند تشویق شوند در وزن متعادل خود بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار