بانک: ۱۳۵ میلیارد دلار کالا طی ۷ سال اخیر از مناطق آزاد صادر شد

تهران (پانا) - دبیر شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی می‌گوید طی۷ سال گذشته حدود ۱۳۵ میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه به خارج از کشور صادر شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بانک: ۱۳۵ میلیارد دلار کالا طی ۷ سال اخیر از مناطق آزاد صادر شد

مرتضی بانک دبیر شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن درباره موضوعات بررسی شده در این جلسه، گفت: گزارشی از ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد، برنامه‌های اقتصادی مربوط به جهش تولید و اقدامات در دست اجرا در این مناطق ارائه شد.

وی ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک را یکی از اقدامات ارزنده صورت گرفته در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی برشمرد و افزود: تاکنون حدود 125 خدمت شامل ثبت سفارش، گمرک، ثبت شرکت، نحوه اخذ مجوزها، فعالیت‌های تولیدی، فرآیند ارزش افزوده و... به صورت یکپارچه از طریق این پنجره به فعالان اقتصادی، گردشگران و تمامی دستگاه‌های نظارتی ارائه می‌شود.

بانک اضافه کرد: تا پایان سال 200 خدمت در پنجره واحد خدمات الکترونیک ارائه می‌شود و این تعداد تا اواسط سال آینده به حدود 300 خدمت خواهد رسید، با تحقق این مهم تمامی فعالیت‌های مناطق آزاد در مجموعه‌ای یکپارچه انجام می‌شود که با تحقق آن سهولت کسب و کار، تقویت نظارت، سرعت در ارائه خدمات و... ممکن خواهد شد.

دبیر شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: طی7 سال گذشته حدود 135 میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه به خارج از کشور انجام گرفته است./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار