کارشناس گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

پوکی استخوان از هـر سـه زن یک نفـر و از هر پنـج مـرد یک نفـر را تهدید می‌کند

بوشهر(پانا)_ کارشناس گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت از هـر سـه زن یک نفـر و از هر پنـج مـرد یک نفـر به بیماری پوکی استخوان مبتلاست.

کد مطلب: ۱۱۳۳۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پوکی استخوان از هـر سـه زن یک نفـر و از هر پنـج مـرد یک نفـر را تهدید می‌کند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پریسا نظری زاده در خصوص این بیماری اظهارکرد : پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، نام دیگر پوکی استخوان بیماری خاموش نیز نامیده می‌شود، چراکه در مراحل اولیه علامتی ندارد.
وی مصرف لبنیات را یکی از راه‌های پیشگیری از پوکی استخوان دانست و گفت: در صورت حساسیت به لبنیات، می‌توان مصرف مکمل کلسیم با نظر و توصیه پزشک مصرف کرد.
این کارشناس بهداشتی اضافه کرد: در طول روز حداقل ۱۰ دقیقه در معرض نور خورشید بودن یا مصرف ویتامین دی با نظر و توصیه پزشک نیز توصیه می‌شود.
نظری زاده بیان کرد: انجام ورزش‌های تحمل‌کننده وزن (مانند راه رفتن یا دویدن آرام) و انجام ورزش‌های تقویت عضلات به صورت روزانه حداقل ۳۰ دقیقه از دیگر راه‌های پیشگیری از پوکی استخوان است.
وی کاهش مصرف نوشابه و قهوه را برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید دانست و گفت: مصرف پروتئین مناسب برای حفظ عملکرد سیستم عضلانی اسکلتی ضروری است.
کارشناس گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر قطع مصرف دخانیات اظهار کرد: خانم‌های بالای ۵۰ سال باید روزانه ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم مصرف کنند.
برای اطلاعت بیشتر در خصوص پوکی استخوان می‌توانید به سایت دفتر آموزش و ارتقاء سلامت به نشانی Www.Iec.Behdasht.Gov.Ir مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار