سرلشکر باقری: در منطقه‌ای هستیم که اگر قوی نباشیم، قطعاً شکست خواهیم خورد

تهران (پانا) - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت این روزها برخی حرف از «عقلانیت» می‌زنند، اما عقلانیت به معنای خالی کردن صحنه در مقابل دشمن نیست؛ بلکه قوی شدن کشور، معنای واقعی عقلانیت است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سرلشکر باقری: در منطقه‌ای هستیم که اگر قوی نباشیم، قطعاً شکست خواهیم خورد

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش پدافند غیرعامل که در وزارت کشور برگزار شد با تبریک آغاز امامت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت، درخصوص ضرورت توجه به وظایف سازمان پدافند غیرعامل و همکاری سایر سازمان‌ها با این سازمان مهم در کشور اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع مورد اهتمام مسئولان قرار گرفته است و موضوعات پدافندی در سطوح مختلف باید توسعه پیدا کند؛ در همین زمینه پیشنهادهای مناسبی را استانداران ارائه دادند که این پیشنهادات در کمیته‌های پدافند غیرعامل مطرح و دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: برای پی‌بردن به ضرورت پدافند غیرعامل باید به پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم. انقلاب ما با اهداف و آرمان‌های الهی مانند عدالتخواهی، نفی سلطه بیگانه و حمایت از مستضعفان پیروز شد و این پیروزی در حساس‌ترین منطقه جهان شکل گرفت و امروز تردیدی نداریم که در هرم قدرت جهانی، منطقه جنوب غرب آسیا نقش بسزایی به دلیل ویژگی‌های این منطقه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران امور منطقه را در دست گرفته است؛ لذا طبیعی است که با تهدیدهایی بزرگ و با اشکال مختلف روبه‌رو شود.

سرلشکر باقری تأکید کرد: ایران بدون چشم‌داشت به خاک دیگران و صرفاً براساس وظایف دینی که دارد به سمت اهدافش پیش می‌رود.

وی گفت: ایران با پذیرش برجام با دنیا کنار آمد و پذیرفت که با کاهش برخی از وظایفش، از کاهش تحریم‌ها برخوردار شود؛ این درحالی است که کل دنیا اذعان دارند که ما به قرارداد خودمان پایبند بودیم، اما عهدشکنی آمریکای جنایتکار، کار را پیچیده کرد؛ آن‌ها از برجام خارج شدند و سیاست اعمال فشار بر ملت ایران را دوباره در پیش گرفتند. استکبار جهانی تحریم‌های اقتصادی، تسلیحاتی و... را علیه کشورمان وضع کرده و به دنبال این است که ما سیاست‌های آن‌ها را بپذیریم و آن‌ها به دنبال تسلیم شدن ما در مقابل خواسته‌های مغایر با اهداف انقلاب، بوده و هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما یک سال صبر کردیم، اما از سال گذشته راهبرد «مقاومت فعال» را در پیش گرفتیم. هرچند فشارها علیه کشورمان سنگین است، اما دستاوردهای خوبی نیز نصیب ما شد و اینکه ما تسلیم نشدیم و خوداتکایی را افزایش دادیم، موجب یأس دشمنان شد و ما امروز تهدیدها را به فرصتی برای سربلندی ملت تبدیل کرده‌ایم.

سرلشکر باقری عنوان کرد: قدرت ما در این ایام بالاتر رفت و ما روی پای خود ایستادیم و آرمان‌های خود را دنبال کردیم. در همین مقطع است که ممکن است نگرش‌های اشتباهی چه در داخل و چه در خارج شکل بگیرد؛ چراکه این روزها برخی حرف از «عقلانیت» می‌زنند، اما عقلانیت به معنای خالی کردن صحنه در مقابل دشمن نیست؛ بلکه قوی شدن کشور، معنای واقعی عقلانیت است.

وی اظهار داشت:‌ کشور ما در منطقه‌ای قرار دارد که اگر قوی نباشیم، قطعاً شکست خواهیم خورد. اگر قوی نباشیم، نمی‌توانیم از تمام منافع خودمان دفاع و حفاظت کنیم. برای قوی شدن کشور نیاز به راهبردهای مناسبی دارد که یکی از آن‌ها وحدت در مسیر تبعیت از رهبری و تلاش جهادی با رویکرد نگاه به توان داخل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار