بیانیه کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین ریاست‌جمهوری در سالگرد شهادت شهید فتحی شقاقی

تهران (پانا) - کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری تاکید کرد اکنون با خون شهدای مقاومت در یک جبهه از دکتر فتحی شقاقی تا سردار شهید سلیمانی نهال این مسیر معنوی به درختی تنومند تبدیل شده و ثمرات آن بیش از پیش نمایان شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین ریاست‌جمهوری در سالگرد شهادت شهید فتحی شقاقی

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای با اشاره به سالگرد شهادت شهید فتحی شقاقی نوشت:

«شهید فتحی شقاقی رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکی از رهبران مبارزی است که با الگو گرفتن از اندیشه‌ها و شیوه رهبری امام خمینی (ره) به مبارزات ملت فلسطین هویت اسلامی بخشید. مفاهیمی که او می‌نوشت همیشه موجب ترس و واهمه برای رژیم صهیونیستی می‌شد چراکه او برای اولین بار از نقش اسلام و نقش فلسطین نسبت به اسلام و مسلمین سخن می‌گفت.

وی در مقاله‌ای در سال ۱۹۸۹ نوشت: «آیا اینان حقایق قرآنی را که هویت فلسطین را مشخص می‌نماید و آن را به عنوان دری به عصر آزادی و نهضت و استقلال ساخته است، انکار می‌نمایند؟ آیا اینان از این حقایق تاریخی آگاه نیستند که بر عزت فلسطین که برگرفته از عزت اسلام است، تاکید می‌کند و استقلال آن را به معنی استقلال امت اسلام می‌داند.

همان طور که رمضان عبدالله گفته: «شهید شقاقی با تاسیس جنبش جهاد اسلامی نقش پیشتاز اسلام را در جهاد و مبارزه مردم فلسطین احیا کرد، در حالی که دشمنان اسلام و وابستگان آنان موفق شده بودند اسلامگرایان را از میدان جهاد دور سازند. او در عرض ۲۰ سال تلاش خستگی‌ناپذیر توانست، جنبش اسلامی معاصر را به عنوان مهمترین و اساسی‌ترین حرکت مقاومت ضد صهیونیستی در معادلات سیاسی و جهادی منطقه تبدیل کند.

امتیاز ویژه شهید فتحی شقاقی بر شهدای معاصر خود همان طور که مقام معظم رهبری نیز در پیام خود به آن اشاره کردند، متفکر و اهل اندیشه بودن است، وی با مطالعه منابع اسلامی سنی و شیعه و با پیگیری جریانات سیاسی و دینی روز جهان اسلام به دنبال حقیقت بود و این ویژگی باعث شد در نهایت به سوی اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی (ره) رهنمون شود به طوری که نگارش کتاب «خمینی الحل الاسلامی و البدیل» در مصر، منجر به دستگیری این شهید شد. شیوه مبارزه مردم ایران و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) شقاقی را شیفته انقلاب کرده بود البته رهبران انقلاب نیز تحت تاثیر اندیشه، تعهد، فداکاری و عملکرد و شیوه مبارزاتی شقاقی قرار داشتند و هنگامی که در سال ۱۹۸۹ شقاقی با امام خمینی (ره) ملاقات کرد امام برای این ملاقات بیش از زمام معمولی برای دیدار روسای دولت‌های وقت اختصاص داد و مبارزات شهید شقاقی را مورد ستایش قرار داد.

شقاقی در بیان تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر مبارزات مردم فلسطین گفته است: «پیش از پیروزی انقلاب ما در حالتی از یاس و ناامیدی به سر می‌بردیم، معتقد بودیم که نمی‌توان این دشمن مستکبر را شکست داد و رژیم صهیونیستی را از بین برد. امام خمینی (ره) با تحقق پیروزی، امیدها و رویاهایمان را زنده کرد. ایمان آوردیم اسلام پویا و انقلابی که توانست شاه را سرنگون کند، بی‌تردید می‌تواند بقیه شاهان و طاغوتیان را نیز سرنگون سازد و فلسطین را آزاد کند. این ارزش و اصالتی است که امام به ما بخشید، جمهوری اسلامی ایران امروز نیز به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به رغم مشکلات فراوان و محاصره اقتصادی در مسیر امام خمینی (ره) حرکت می کند، به روشنی می‌دانیم که تداوم حمایت ایران از آرمان مردم فلسطین، این کشور را با انواع فشارهای آمریکا، غرب و صهیونیسم غاصب مواجه ساخته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت فاش ساخت چهل تن از عوامل موساد در عملیات به شهادت رسانیدن دکتر فتحی شقاقی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در اکتبر ۱۹۹۵ در مالت صورت گرفت، شرکت داشتند و اسحاق رابین نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی خود شخصا دستور ترور فتح شقاقی را صادر کرده است. وی توسط ماموران رژیم صهیونیستی جنایتکار و آدمکش با شلیک سه گلوله مجهز به صدا خفه کن به شهادت رسید البته اسحاق رابین جنایتکار در همان سال در قالب قرارداد اسلو به دست یکی از جوانان صهیونیست افراطی ترور شد و به سزای اعمال خود رسید.

شهادت فتحی شقاقی حس انتقام‌جویی از رژیم صهیونیستی را در دل فلسطینیان زنده کرد به طوری که این رژیم آدمکش تا مدت‌ها در حال آماده‌باش بود. شهید فتحی شقاقی امروز الگوی جوانان در مسیر جبهه مقاومت و جهاد در راه خدا است و هر ساله تعداد بسیاری بر اساس اندیشه‌ها و تفکر این شهید والا مقام در جهت دفاع از اسلام و مسیر متعالی پیش‌روی این جبهه پیش می‌روند و هر روز مستحکم‌تر از گذشته در دفاع از حقانیت در مقابل رژیم منحوس و شوم صهیونیستی عمل می‌کنند به طوری که اکنون با خون شهدای مقاومت در یک جبهه از دکتر فتحی شقاقی تا سردار شهید سلیمانی نهال این مسیر معنوی به درختی تنومند تبدیل شده و ثمرات آن بیش از پیش نمایان شده است.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فتحی شقاقی بیست و پنجمین سالگرد شهادت، اعلام می‌دارد بی‌تردید طرح‌ها و برنامه‌های جهادی و ارزش‌های اعتقادی امت با شهادت رهبران و بنیانگذاران نهضت از بین نمی‌رود و چه بسا ریشه‌دارتر می‌شود و رژیم آدمکش صهیونیستی به زودی به نقطه پایان خود خواهد رسید و حقانیت مردم مظلوم فلسطین روشن خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار