راستینه: باید به هر نحوی به دولت کمک کنیم تا از این شرایط سخت عبور کند

تهران (پانا) - نماینده شهرکرد با بیان اینکه باید به هر نحوی به دولت کمک کنیم تا از این شرایط سخت عبور کند، گفت مجلس یازدهم بر اساس سوگند شریعی که خورده است به آنچه که نیاز است حقوق ملت را مطالبه کند، عمل خواهد کرد و البته مصالح کشور را مد نظر قرار خواهد داد، مسئولیت آن صرفاً متوجه نمایندگان است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
راستینه: باید به هر نحوی به دولت کمک کنیم تا از این شرایط سخت عبور کند

به گزارش روابط عمومی مجلس، احمد راستینه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: مردم شریف ایران مستحضرند که سیره حکمرانی الهی امام خامنه‌ای همواره مبتنی بر استفاده حداکثری از قوای سه‌گانه از اختیارات مصرّح قانونی خود بوده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرمایشات حکیمانه اخیر ایشان نیز اثبات این مسئله است، آنجا که نقد و انتقاد سازنده و عمل به تکالیف قانونی را حق دانسته و البته اهانت و هتک حرمت را به شدت نقد می‌کند لذا مجلس یازدهم بر اساس سوگند شریعی که خورده است به آنچه که نیاز است حقوق ملت را مطالبه کند، عمل خواهد کرد و البته مصالح کشور را مد نظر قرار خواهد داد، مسئولیت آن صرفاً متوجه نمایندگان است.

وی گفت: بنابراین سزاوار نیست عده‌ای برداشت‌ها و تحلیل‌های خود را به نظر مبارک ایشان منتسب کنند گرچه از ابتدا اینجانب و تعداد زیادی از نمایندگان با استیضاح رئیس جمهور مخالف بوده‌ایم و این مخالفت بر اساس دلایل متعددی از جمله ضرورت همدلی و انسجام در شرایط جنگ بی‌شرمانه‌ای است که آمریکا علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران به وجود آورده و باید به هر نحوی به دولت کمک کنیم تا از این شرایط سخت عبور کند.

راستینه عنوان کرد: نمایندگان درخواست کننده استیضاح هم به دلایلی استیضاح را مطرح می‌کنند از جمله عدم پاسخگویی دولت و ناکارآمدی بخش‌هایی از دولت که خدمت همکاران عرض می‌کنم که باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی دولت را پاسخگو کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: یکی از اختیارات در اصل 52 قانون اساسی به صراحت آمده است، باید چارچوب‌های کلی اصلاح ساختار بودجه را در قالب طرحی قانونی و دولت را مکلف به ارائه لایحه بودجه در قالب کلیات این قانون کنیم. با اصلاح ساختار بودجه می‌توانیم با شفاف‌سازی بودجه، ایجاد منابع پایدار برای بودجه، مدیریت هزینه‌ها و عدالت و توسعه متوازن بسیاری از مشکلات امروز مردم را حل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار