هواشناسی مازندران هشدار داد: وزش باد شدید و افزایش موج دریای خزر

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران با توجه به ورود سامانه بارشی که از عصر امروز وارد استان می‌شود، نسبت به وزش باد شدید و افزایش موج دریای خزر هشدار داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
هواشناسی مازندران هشدار داد: وزش باد شدید و افزایش موج دریای خزر

طبق اعلام هواشناسی مازندران، از ظهر امروز دوشنبه 5 آبان، به دلیل شمالی شدن جریانات هوا، باد نسبتا شدید در استان پیش‌بینی شده و دریا نیز بر اثر این مخاطره، به تدریج مواج خواهد شد.

در مناطق نزدیک به ساحل، ارتفاع موج قابل ملاحظه تا 0.9 متر با بیشینه 1.3 متر و دور از ساحل ارتفاع موج قابل ملاحظه تا 1.1 متر با بیشینه 1.7 متر خواهد بود.

همچنین سرعت وزش باد نزدیک ساحل و دور از ساحل 7 تا 10 متر بر ثانیه معادل 25 تا 36 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است.

زمان پایان مخاطره اواخر وقت پنجشنبه 8 مهر خواهد بود و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن شناورهای سبک دور از انتظار نیست، ضمن آنکه به فعالان دریایی توصیه شده است برای فعالیت در دریا تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

دمای استان کاهش می‌یابد

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز به پانا گفت: «از امروز با کاهش نسبی دما در استان مواجه خواهیم بود که از اواخر روز آسمان به سمت ابری شدن و رگبار پراکنده باران می‌رود و احتمال رعد و برق نیز وجود دارد.»

به گفته او در روز سه‌شنبه 6 مهرماه نیز کاهش نسبی دما و بارش پراکنده باران و وزش باد ادامه خواهد داشت.

اسدی اعلام کرد که در روز چهارشنبه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که با ورود به روز پنچ‌شنبه افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار