استاندار زنجان:

برنامه عملیاتی برای برخورد با متخلفان بهداشتی در وضعیت کرونایی ارائه می‌شود

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت در جلسه آتی پیشنهاد عملی، قاطع و بازدارنده برای افراد و صنوف بی‌تفاوت نسبت به پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌شود تا برخوردهای لازم انجام گیرد، چرا که عده‌ای همچنان وضعیت را عادی پنداشته و بر این خطای خود اصرار می‌ورزند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه عملیاتی برای برخورد با متخلفان بهداشتی در وضعیت کرونایی ارائه می‌شود

فتح الله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با اشاره به اینکه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان میزان اشغال تخت های بیمارستانی از سوی بیماران کرونایی از ۳۵۰ نفر به ۵۵۰ نفر افزایش یافته است، افزود: به عبارتی ظرفیت اشغال تختها از ۳۳ درصد به ۶۵ درصد رسیده یعنی ۲ برابر شده است.

وی اظهار کرد: زمانی که اشغال تختهای بیمارستانی از سوی بیماران کرونایی استان ۳۳ درصد بود رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین ۸۵ تا ۹۰ درصد ثبت شد که در زمان حاضر روند اشغال تخت ها به میزان ۶۵ درصد اما رعایت پروتکل های بهداشتی بین ۴۵ تا ۶۰ درصد است.

استاندار زنجان ادامه داد: وقتی که ۳۳ درصد تخت های بیمارستانی را بیماران کرونایی اشغال کرده بودند، میانگین تست های مثبت کرونایی ۳۰ درصد بود اما اکنون با اشغال ۶۵ درصدی ظرفیت کنونی بیمارستان ها این میزان به ۷۰ درصد رسیده که افزایش ۲.۵ برابری را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: این مسائل نشان می دهد بسیاری از مبتلایان بیماری خود را پنهان می کنند که این ظلم در حق خود، خانواده و دیگران به ویژه کادر درمانی است و نکته دیگر اینکه تست مثبت کرونایی ها در برخی شهرستان های استان همانند ایجرود و سلطانیه به ۱۰۰ درصد رسیده است.

حقیقی افزود: میزان تست مثبت بیماری در شهرهای ابهر ۸۵ درصد، خرمدره ۷۲ درصد اعلام شده و این موضوع بیانگر آن است که آنگونه که باید و شاید پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و در واقع بیمار، بیماری خود را پنهان می کند که طبق مصوبه ملی ستاد کرونا جرم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بررسی خود اظهاری های اخیر نشان می دهد ۸۰ درصد مبتلایان کرونایی به علت مسافرت ها، دورهمی، تماس با فرد مبتلا در خانواده، محل کار و عزاداری بوده است، گفت: این میزان در زمان حاضر به ۹۶ درصد رسیده و اغلب این موارد از راه های مهم انتقال ویروس به شمار می رود.

حقیقی افزود: مراکز ۱۶ ساعته استان نیز از ۱۶ مرکز به ۲۰ مرکز افزایش یافته است و علاوه بر آن تست های کرونایی نیز سه برابر و تخت های بیمارستانی به ویژه در بخش آی سی یو نیز بطور ویژه در راستای خدمت رسانی به این بیماران افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: آمار و ارقام نشان می دهد استان توفیق چندانی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی نداشته که در این راستا باید به استمرار سیاست گذاری ها و قاطعیت لازم توجه جدی شود، چرا که بی توجهی ها مشکلاتی دارد.

این مسؤول با تاکیر بر اینکه بازرسی ها و اقدامات قانونی در شرایط کرونایی افزایش یابد، ادامه داد: هر چند شمار تست آزمایشگاهی مبتلایان کرونایی خرمدره درحال افزایش است، اما با اقدامات انجام گرفته وضعیت خوبی حاکم شده که همکاری شهروندان این منطقه در تحقق این امر مهم نقش بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا این شهرستان جزو ۴۳ شهرستان در بحران کرونایی کشور است و در صورت تداوم این وضعیت، محدودیت ها از روز دوشنبه هفته جاری پس از بررسی و تعیین پروتکل های لازم ارائه و اجرا خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه فرمانداران چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده، باید تدابیر ویژه ای در شرایط کنونی اتخاذ و آن را عملیاتی کنند، خاطرنشان کرد: در صورت بی توجهی امکان بروز بحران بیماری وجود دارد.

وی اظهار کرد: تمامی فرمانداران استان نیز بخش های مختلف از قبیل حمل و نقل درونشهری و.. که پروتکل های بهداشتی را تا ۸۰ درصد رعایت نمی کنند، با برگزاری جلساتی مسوولان متولی دعوت و متعهد شوند که در مدت ۷۲ ساعت شیب این رفتار پر خطر را اصلاح کنند.

حقیقی یادآوری کرد: بحث چاپخانه ها نیز به دلیل انتشار اعلامیه های مراسم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت شود و علاوه بر آن بخش مرکز فروش پرندگان شهر نیز در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهرداری زنجان جمع آوری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار