دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: اعجاز حضور تو، هر لحظه، در کودکان سرزمینم متولد می‌شود

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: اعجاز حضور تو، هر لحظه، در کودکان سرزمینم متولد می‌شود

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم محمد ارشیا وثوقی دانش‌آموز دوره ابتدایی از استان گیلان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« و آنگاه که مرا شوق نوشتن است از تو باز قلم در دست می گیرم و برای تو می نویسم ای سردار قلب های عاشقان.

دوست داشتن تو آنقدر بی‌انتهاست که برای به تصویر کشیدنش دریا همچون قطره و آسمان مانند سقف قفسی است و من برای چند‌مین هزار بار و تا ابد از تو می‌نویسم. تو در گل واژه‌های باغ قلبم جاری می‌شوی و من با تار و پودم لبریز می‌شوم از بوی یاس حضور تو میان واژه‌های دفتر شعرم دوباره نام پاکت اوج می‌گیرد و دلم از وسعت بزرگ مردیت بی‌تاب می‌شود.

سردار جانم تو با آن نگاه زلال که تن سپید ابرها را تداعی می‌کند و با آن هرم نفسهای مسیحایی است در آسمان قلب دلدادگان هر ثانیه متولد می شوی. انعکاس نگاه مهربانت هیچ گاه از نظرمان محو نمی‌شود و طنین صدایت همیشه در گوش جانمان جاری ست.

سردار جان انگار هزار سال است که غم نبودنت را به دوش می‌کشیم. ای همیشه باقی در قلب‌های خسته‌مان اعجاز حضور تو، هر لحظه در کودکی از کودکان سرزمینم متولد می شود و این آغاز بودن توست.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار