۷۵ درصد بیماران کرونایی مهاباد در مراکز غربالگری شناسایی شده‌اند

ارومیه (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد خبر داد ۷۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان توسط مراکز غربالگری و ۱۶ ساعته شناسایی شده و برای کنترل شیوع ویروس تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۷۵ درصد بیماران کرونایی مهاباد در مراکز غربالگری شناسایی شده‌اند

به گزارش اداره شبکه بهداشت و درمان مهاباد، امیر بهزاد اظهار کرد: از مجموع سه هزار و ۸۸۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان، ۲ هزار و ۸۰۷ نفر آن در مراکز غربالگری و ۱۶ ساعته و مابقی در بیمارستان شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه شناسایی افراد مبتلا و ناقل مهم‌ترین سیاست وزارت بهداشت و درمان است، ادامه داد: شناسایی بیشتر افراد مبتلا به کرونا و به تبع آن افزایش آمار بیماران کووید- ۱۹ نباید جای نگرانی باشد زیرا مراقبت از افراد ناقل می‌تواند تا حد زیادی شیوع این بیماری را کنترل کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: راه‌اندازی یک مرکز ۱۶ ساعته دیگر در قسمت شمال شهر جزو نیازهای شهرستان است که مراحل راه‌اندازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

بهزاد با اشاره به اینکه میانگین افراد مبتلا در مهاباد ۴۵ سال است، اضافه کرد: ۵۳ درصد مبتلایان در این شهرستان را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در مهاباد نیز اظهار کرد: از مجموع فوت‌شدگان تاکنون ۷۷ مورد به بیماری قلبی و عروقی، ۲۲ مورد به بیماری دیابت، پنج مورد به بیماری ریوی، چهار مورد به بیماری کلیوی و ۱۳ مورد نیز به سایر بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در مهاباد اعلام کرد: محدودیت‌های شدید کرونایی در این شهرستان از امروز به مدت یک هفته اجرایی شده و در صورت نیاز نیز توسط ستاد مقابله با کرونا تمدید خواهد شد.

بهزاد بیان کرد: در این مدت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ باید فعالیت خود را تا یک هفته تعطیل کنند و بازرسان در صورت مشاهده فعالیت آنها، واحد صنفی متخلف پلمب و با مدیر آن برخورد قانونی خواهد شد.

مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و تاکنون ۱۶۴ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار