سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش به روزرسانی شد

تهران (پانا) - سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کرونا به روزرسانی شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش به روزرسانی شد

سازمان سنجش آموزش کشور نسخه بروز شده سامانه ارسال درخواست الکترونیک را به عنوان جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کرونا را معرفی کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور شرایط ارسال مکاتبات از طریق دفاتر پیشخوان و یا پست را بدون مراجعه اعلام کرد.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس:http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

شرایط انجام فرایند ثبت درخواست:

۱. تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی با استفاده از برگه کاملا سفید و یا A۴

۲. مشخص کردن موضوع و درخواست (از نوشتن متن های طولانی خودداری کرده و به اصل موضوع اشاره شود). اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد. تذکر بسیار مهم: جهت تسریع در امر شناسایی داوطلب و بررسی درج شماره داوطلبی یا پرونده و کد ملی برای داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون الزامی است.

قبل از درج متن درخواست اطلاعات زیر را به ترتیب در بالای درخواست بنویسید. موضوع درخواست باید در بالای برگه درج شود تاکید می شود جهت تفکیک درخواستها و بررسی سریع تر موضوع درخواست الزاما باید مشخص شود:

الف: نام و نام خانوادگی

ب: کد ملی

ج: شماره شناسنامه

د: نام پدر

ه: شماره داوطلبی رشته یا گروه آزمایشی مورد نظر

و: شماره پرونده

ی: نام آزمون و مقطعی که در آن شرکت کرده اید

۳. اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس

۴. اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس

۵. ثبت امضاء و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس

۶. تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده

۷. تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال شود مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که فرد در نظر دارد ارسال کند.

نکته ۱: بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود. از بارگذاری تصاویر با اندازه بسیار کوچک و بی کیفیت که قابل خواندن نباشد اکیدا خودداری شود. از ارسال تصویر یا اسکرین شات تلفن همراه بی کیفیت خودداری شود.

نکته ۲: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواستهای ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

نکته ۳: این سامانه منحصرا جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواستها است. در صورت داشتن هرگونه سوال منحصرا باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح شود. تذکر مهم: ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمی کند و نیازمند بررسی و اظهار نظر است.

نحوه اقدام ثبت درخواست:

۱. به آدرس اینترنتی http://darkhast.sanjesh.org مراجعه شود.

۲. بخشهای مشخص شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک شود. نکته: درج آدرس پستی اختیاری است.

۳. بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۴. در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد شود.

۵. در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری شود.

۶. در انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک شود. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست فرد ارسال می شود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است.

روش های تهیه و نگهداری از شماره نامه و کدرهگیری:

۱. تهیه اسکرین شات از صفحه و ذخیره آن در تلفن همراه و یا رایانه

۲. تهیه پرینت از اطلاعات ارائه شده

۳. تهیه عکس از اطلاعات ارائه شده با تلفن همراه از روی رایانه

۴. در صورت نداشتن پرینتر فرد می تواند گزینه پرینت را در مرورگر خود انتخاب و گزینه انتخاب پرینتر را بر روی ذخیره به صورت PDF انتخاب و شماره رهگیری را به عنوان نام و یا هر مورد دیگر دلخواهی ثبت و در پوشه مورد نظر خود در تلفن همراه و یا رایانه ذخیره کند.

۵. یادداشت کردن شماره نامه و رهگیری

نحوه پیگیری درخواست های ثبت شده:

۱. مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org

۲. درج شماره نامه و کدرهگیری دریافتی از سامانه سیستم ارسال درخواست ارباب رجوع

۳. درج کد نمایش داده شده

۴. کلیک بر روی گزینه مشاهده. تذکر: در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی برای ارسال درخواست جهت راهنمایی از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org نسبت به ثبت سوال اقدام شود.

نکات مهم و ضروری:

این سامانه صرفاً جهت ارسال درخواست هایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند است و ضرروی است متقاضیان به همراه مستندات متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه ایی، ثبت نامی، نشانی و نوع درخواست از طریق این سامانه ارسال کنند.

برای دریافت راهنمایی برای آن دسته از مطالبی که جنبه اطلاع رسانی دارند با موضوع هایی مانند دریافت شماره پرونده، داوطلبی، کد رهگیری، سوال در خصوص مراحل برگزاری آزمون، اشکلات بوجود آمده در زمان ثبت نام و ... از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org سازمان اقدام شود.

اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار