پول‌های سرگردان مردم در شارژ کارت‌ها بازگردانده می‌شود

تبریز(پانا) - مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز گفت پول های سرگردان مردم در شارژ کارت ها بازگردانده می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۳۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پول‌های سرگردان مردم در شارژ کارت‌ها بازگردانده می‌شود

اصغر آدی بیگ با اعلام این خبر گفت: در گذشته مجوزهایی که برای ساخت بیمارستان، مدرسه، بانک ها و ادارات پرترافیک داده می شد از سازمان ترافیک و حمل ونقل تبریز استعلام نمی شد و این امر ترافیک را شدید می کرد.

آدی بیگ افزود: خیابان ۱۷ شهریور تبریز از جمله خیابان های پرترافیک تبریز است که وجود مراکز بهداشتی و مطب پزشکان ترافیک آن را تشدید کرده است.

وی با اعلام این که پس از این مدارس غیر انتفاعی نیز باید از شورای ترافیک مجوز اخذ کنند گفت: برای مدارس غیرانتفاعی در داخل کوچه ها، معابر و محل های شلوغ و پرترافیک مجوز داده شده که باعث اعتراض و نارضایتی مردم شده است.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل وترافیک شهرداری تبریز افزود: باید تمامی ادارات نسبت به الکترونیکی کردن بسیاری از امور مردم اقدام کنند چرا که در این صورت بسیاری از مشکلات ترافیکی حل خواهد شد.

شناسایی ۴۰ نقطه حادثه خیز در تبریز

وی از شناسایی ۴۰ نقطه حادثه خیز در تبریز خبر داد و گفت: ۱۴ نقطه از این مناطق اصلاح شده و بقیه نیز به تدریج اصلاح خواهد شد.

آدی بیگ در ادامه از بازگشت پول های سرگردان مردم در کارت های الکترونیکی پارک خودرو ها خبر داد و گفت: ۴۴۰۰ جایگاه پارک حاشیه ای در تبریز داریم که نیم ساعت اول آن رایگان است و شارژ کارت هایی هم که قبلا دست مردم بود به خود آن ها بازگردانده خواهد شد.

مدیر عامل سازمان ترافیک ضمن اشاره به شکایات رسیده از شهروندان در خصوص نحوه عملکرد پارکبانی در محاسبه نرخ وبدهی خودرو ها هم گفت: بر اساس شکایات واصله وجهت ممانعت از تضییع حقوق شهروندان از کلیه شهروندان و دارندگان خودرو که پس از بررسی پلاک خودرو خود در اپلیکیشن آذر پارک با هزینه ای مازاد بر نرخ معمول ویا درج بدهی بی دلیل مواجه شده اند درخواست می شود از طریق شماره تلفن ۰۴۱- ۳۵۲۶۵۳۵۳ و یا با مراجعه حضوری موضوع را جهت انجام بررسی های لازم و اقدامات قانونی با سازمان در میان بگذارند.

آدی بیگ افزود: رضایت شهروندان در اجرای این پروژه اولویت اصلی ماست و این سازمان وظیفه دارد نسبت به اجرای صحیح کلیه مفاد قرارداد اقدام نماید تا از بروز هرگونه مشکل در راستای اجرای درست و دقیق قرارداد جلوگیری بعمل آید.

تشدید اجرای طرح زوج و فرد خودروها بعد کرونا

وی در خصوص زوج و فرد تردد خودروها هم گفت: بعد از پایان کرونا بحث زوج و فرد با جدیت کامل دنبال شده و در خیابان های پرترافیک از جمله ۱۷ شهریور هم اجرا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش دوربین های پلاک خوان و به روز کردن تجهیزات ترافیک تبریز گفت: در ۲۵۰ نقطه تبریز نصب دوربین ها را به ۳۰۰ دوربین افزایش خواهیم داد.

آدی بیگ افزود: ۶۰ دوربین نظارتی و ۴۰ دوربین پلاک خوان به شبکه های دوربین اضافه می شود و دوربین های پلاک خوان علاوه بر ثبت سرعت، نسبت به جریمه خودرو متخلف نیز اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تبریز اولویت سازمان را طرح های مردم محوری دانست و گفت: دیگر دوران نگاه سنتی به امور گذشته و باید علاوه بر به روز کردن تجهیزات و اقدامات کارهایی که در کشورهای پیشرفته انجام می شود الگو برداری شود.

وی افزود: اگر می خواهیم تبریز در عمل شهر اولین ها باشد باید از تکنولوژهای موفق کلان شهرها استفاده کرد.

وی بحث آموزش را از دیگر اولویت های سازمان دانست و گفت: بحث آموزش را دو سال است که شروع کرده ایم و قبل شیوع کرونا روزانه ۱۷۰ تا ۲۰۰ دانش آموز با همکاری پلیس راهور آموزش ترافیکی می دیدند و بعد از شیوع کرونا نیز در فضای مجازی این آموزش ها دنبال می شود.

تشویق رانندگان قانونمدار در تبریز

آدی بیگ با اشاره به راه اندازی پویش احترام به قانون گفت: روزهای یک شنبه شهروندانی که قانون ترافیک را رعایت می کنند و توسط دوربین ها ثبت می شود با یک شاخه گل و هدیه تشکر می شود. هر ماه هم از سه نفر از رانندگانی که تخلفات رانندگی ندارند تقدیر می شود.

وی سه شنبه های بدون خودرو را از دیگر اقدامات سازمان دانست و گفت: در راستای فرهنگسازی استفاده از وسایط نقلیه عمومی سه شنبه های بدون خودرو در تبریز راه اندازی شد که این اقدام از خود مسئولین و شهرداری آغاز شد که البته با شیوع کرونا و عدم اقبال مردم از وسایط نقلیه عمومی فعلا استقبال چندانی ندارد.

وی گفت: در راستای حمایت از دوچرخه سواری نیز ۵ مسیر برای استفاده از دوچرخه مناسب سازی می شود که خیابان جمهوری، پرواز، ابوریحان، مرزداران و رشدیه از جمله مناطقی هستند که به پیاده راه تبدیل می شوند.

وی افزود: در هر منطقه هم نیاز باشد که مردم بتوانند راحت تر پیاده روی کنند، تبدیل به پیاده راه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار