"ساتگ" برخورد با تورهای غیرمجاز در گیلان را تسهیل می کند

رشت (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بیان کرد با راه اندازی سامانه اجرای تورهای گردشگری(ساتگ) از این پس فقط دفاتر خدمات مسافرتی قادر به صدور مجوز اجرای تور خواهند بود و افرادی که خارج از چارچوب قانون فعالیت کنند به سهولت شناسایی و با آنان برخورد می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۳۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
"ساتگ" برخورد با تورهای غیرمجاز در گیلان را تسهیل می کند

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، مسعود حلاج پور بیان کرد: برخورد با فعالیت افراد و گروه‌های غیرمجاز گردشگری یکی از دغدغه های مهم استان است؛ بنابراین در راستای طرح ساماندهی تورهای غیر مجاز و با توجه به افزایش آمار مسافران و تورهای استان گیلان، سامانه یادشده با همکاری این اداره کل و نیروی انتظامی طراحی و اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح، تمامی تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت دار و افراد شرکت کننده در تور که در سامانه مذکور توسط کارشناسان این اداره کل تایید می شوند و برای تورهای گردشگری کد شناسایی دریافت می شود.
وی بیان کرد: طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی، و برای برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی در نظر گرفته می شود.
حلاج پور، خاطرنشان کرد: تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند و گردشگران باید آگاه باشند به دلیل تفاوت اندک قیمت تورها، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.
وی افزود: ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود ۴۶۰ راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.

وی اضافه کرد: بدلیل اوج گیری کرونا در استان و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم، این اداره کل از نیمه مهرماه تا اطلاع بعدی اجرای تمام تورهای گردشگری و طبیعت گردی را برای دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری ممنوع کرد.
حلاج پور گفت: متاسفانه، با توجه به تاکیدات بسیار، افراد سودجو بدون توجه به تذکرات و با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به جذب مسافر و اجرای تورهای گردشگری غیرمجاز کردند که با هماهنگی مقام قضایی و فرماندهی انتظامی استان، با ایجاد اکیپ های بازدید و نظارت مشترک پلیس اطلاعات و امنیت استان، طی چهار هفته پیاپی از حرکت گروه های مذکور در سطح استان جلوگیری و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار